المساعدة - البحث - قائمة الأعضاء - التقويم
بتتفرج على إيه في التلفزيون ؟؟؟
منتديات شئون مصرية > منتديات الآداب والفنون > فنون الدرامــا ـ الإعــلام
mona moon
إيه رأيكو نتناقش في برامج التلفزيون rolleyes.gif

كل واحد يقول إيه اللي بيستهويه في برامج التلفزيون ويقول معاد البرنامج دة إيه (بتوقيت جرينتش) sleep.gif

يمكن يكون حد تاني بتستهويه نفس البرامج ومش عارف مواعيدها إمتى ؟؟؟ cool.gif كدة تعم الفائدة sleep.gif

-----------------------

هبتدي بنفسي :

بتفرج على برنامج (هذا ديننا) للأستاذ "عمر عبد الكافي" على قناة الشارقة الفضائية يوم الجمعة الساعة 10 مساء بتوقيت الإمارات (6 بتوقيت جرينتش) ، ويعاد البرنامج يوم الأحد (أعتقد الساعة 2 أو 3 الظهر بتوقيت الإمارات - مش متأكدة من الموعد لاني بتابع حلقة الجمعة) ، ويعاد مرة أخرى مترجما بس مش عارفة إمتى للأسف sad.gif

وبتفرج كمان على توم وجيري وكلاسيك كارتون على سبيس تون الساعة 7 بتوقيت جرينتش sleep.gif sleep.gif

و "بومبا وتيمون" على قناة "الراي" الساعة 2:20 ظهرا بتوقيت جرينتش (6:20 بتوقيت الإمارات) parttttty.gif

================

دة اللي فاكراة دلوقت cool.gif

ياريت لو حد يعرف امتى بتتذاع قصص الأنبياء (اللي بالصلصال) على القنوات المصرية sleep.gif
زعلان
اقتباس (mona moon @ Aug 29 2005, 10:21 AM)

و "بومبا وتيمون" على قناة "الراي" الساعة 2:20 ظهرا بتوقيت جرينتش (6:20 بتوقيت الإمارات) parttttty.gif

rolleyes.gif hughug.gif tututu.gif
mona moon
thinkkkkk.gif thinkkkkk.gif

قصدك إيه يا زعلان ؟؟ waittttin.gif waittttin.gif

على فكرة أنا مدمنة كارتون tututu.gif ، بس مش أي كارتون ، مبحبش الحاجات الجديدة اللي بتتعرض على قنوات الأطفال دلوقت زي (دراجون بول) و (البوكيمون) والحاجات الغريبة اللي كل يوم تطلع على سبيس تون خصوصا ...

بحب كارتون أيام زمان (الكابتن ماجد) ، (سالي) ، (بوليانا) ، (الفتى النبيل) ، (الكابتن رابح) ، الخ الخ الخ cool.gif
(ياريت لو حد يعرف مواعيد الحاجات دي يقولي عليها cool.gif )

وزوجي كمان بيجيبلي الحاجات دي على سيديهات tututu.gif ، وعامل لي favourates خاصة بيا على التلفزيون حاطط فيها قنوات الأطفال عشان ما أتعبش وأنا بغير القنوات parttttty.gif وأروح على طول على قنوات الأطفال parttttty.gif ، وبعد كدة هتفرج مع ولادي على الكارتون sillly.gif
زعلان
اقتباس (mona moon @ Aug 29 2005, 10:40 AM)

rolleyes.gif أصلك فكرتيني بعيد الصداقة الصدوقة biggrin.gif biggrin.gif 2!!-_0.gif
Prof
مع هيكل
الجزيرة ٨ مساء الخميس و٢ ظهر الجمعة ومش عادف كام فجر السبت.

العاشرة مساء
مع منى على دريم ٢ كل يوم ١٠ مساء.

أخبار الجزيرة
على مدار اليوم

وثائقيات الجزيرة والبي بي سي
كلما سنحت الفرصة

فيه تاني باين ..
elhram
اقتباس (mona moon @ Aug 29 2005, 02:40 AM)

على فكرة أنا مدمنة كارتون tututu.gif ، بس مش أي كارتون ، مبحبش الحاجات الجديدة اللي بتتعرض على قنوات الأطفال دلوقت زي (دراجون بول) و (البوكيمون) والحاجات الغريبة اللي كل يوم تطلع على سبيس تون خصوصا ...

بحب كارتون أيام زمان (الكابتن ماجد) ، (سالي) ، (بوليانا) ، (الفتى النبيل) ، (الكابتن رابح) ، الخ الخ الخ cool.gif
(ياريت لو حد يعرف مواعيد الحاجات دي يقولي عليها cool.gif )

وزوجي كمان بيجيبلي الحاجات دي على سيديهات tututu.gif ، وعامل لي favourates خاصة بيا على التلفزيون حاطط فيها قنوات الأطفال عشان ما أتعبش وأنا بغير القنوات parttttty.gif وأروح على طول على قنوات الأطفال parttttty.gif ، وبعد كدة هتفرج مع ولادي على الكارتون sillly.gif

والله يا منى مون بجد والله انتى كده thumb.gif اه والنبى انا بدور على كارتون بقالى كام سنه مش لائيه لا على سيديهات ولا عارف ليه مواعيد كان اسمه (مزنجر) انا جبت الكابتن ماجد على شريط فيديو وعلى الكومبيوتر كمان 016.gif
ياريت لو حد عنده الكارتون ده يقولى اخده منه wub.gif

فى برنامج فظيع يجنن لما بشوفوه بيجلى استبحس برنامج العظيم بتاع المذيعة العظيمة 8LLL.gif الغاية فى الادب والاحترام angry.gif (طنط هاله سرحان) البرنامج هاله شو نصيحة بلاش حد يتبعه wh()_air.gif

انا متابع برنامج الكوره على دريم
وبرنامج البينه على اقرأ بس هجيبلكوا مواعيدهم كمان شوية sleep.gif
ragab
مش
عارف ليه الكارتون بيجبلى العصبى
مع احترامى لمحبيه
طبعا مكانش على أيامنا زمان
يمكن عدم تعود عليه
كان
على أيامنا الأراجوز والبيانولا وخيال الضل والنحلة والدبور والطائرة الورقية
حيث ولدت ونشأت فى حى شعبى
mona moon
يا بروف ، المواعيد دي بتوقيت مصر والا جرينتش ؟؟؟ unsure.gif

شكرا لكل من تفضل بالمشاركة في الموضوع 01!!8.gif

يا ترى حد يعرف أي برامج وثائقية عن عالم الحيوان ؟؟؟ كان فيه برنامج بييجي على الشارقة الفضائية اسمه (غريزة القتل) كان جميل بس تقريبا بطل ييجي أو غيرو معاده ،،، حد كان بيشوفه ؟؟ أو أي برنامج تاني عن عالم الحيوان ؟؟ sleep.gif
زعلان
طب في برنامج كنت بحبه جدا وأنا صغير أسمه العلم والايمان لمصطفى محمود دورولنا عليه بيتعرض فين sleep.gif

مون في قناة إسمها دسكفري كلها حيونات
الهيثم
في برنامج كان بيجي على تلفزيون لبنان TL الساعة 15.00 بتوقيت بيروت إسمه < مشوار >

ألاحظ منذ أسابيع إختفاء هذا البرنامج .... مش عارف إتلغي وللا إتغيّر ميعاده
قمر الليالي

بودي مشاركتكم بس للاسف غير متابعه للتلفزيون فيما عدا...

برنامج( الكلمة واخواتها) يوم الجمعه الساعه 7 ونص المغرب...على قناة دبي الفضائية..

والبرنامج التالي من ماما

مع اسامه اطيب...(برنامج للطبخ) user posted image

بيعرض الساعه 12 ظهرا كل يوم ماعدا الجمعه ..في حلقات تستحق التسجيل يا منى.
mona moon
اقتباس (زعلان @ Aug 30 2005, 09:15 AM)

مون في قناة إسمها دسكفري كلها حيونات

على النايلسات والا العرب سات والا الأوروبي ؟؟؟ unsure.gif
mona moon
اقتباس (قمر الليالي @ Aug 30 2005, 04:27 PM)

مع اسامه اطيب...(برنامج للطبخ) user posted image

بتشوفيه إزاي دة يا قمر thnk0001.gif

أنا بكون في الشغل كل يوم ماعداالجمعة angry.gif
قمر الليالي
اقتباس (قمر الليالي @ Aug 30 2005, 05:27 PM)

والبرنامج التالي من ماما

مع اسامه اطيب...(برنامج للطبخ)  user posted image

tv_feliz.gif ماما الي بتتفرج عليه يا منمن مش انا انا بشوفه يوم السبت عشان بكون اجازه rolleyes.gif ده لو كنت صاحيه اصلا tututu.gif
قمر الليالي
اقتباس (mona moon @ Aug 31 2005, 10:04 AM)

مون في  قناة إسمها دسكفري كلها حيونات

ولا واحد من دول يا منمن ...على ال show time cool.gif
مواطن مصرى
انا اقترح عليكم مناقشة برامج التليفزيون المصرى وقنواته العادية فقط الاولى والثانية فقط ومن الممكن ان نناقش القنوات الاقليمية الاخرى
وذلك لسبب بسيط ان معظم الشعب المصرى لا يوجد لديه ما يطلق عليه دش وبالتالى لا يتمكن من مشاهدة القنوات الفضائية وبالتالى فهو لا يعرف حتى اسمائها
ما رايكم فى هذا الكلام
على ان نتناول برامج التليفزيون المصرى بالنقد والتحليل عسى ان يكون السيد انس الفقى من زوار هذا المنتدى فيشترك معنا فى هذا النقد وربما يقتنع بفكرة او موضوع جديد
elhram
والله اخى العزيز اعتقد ان التلفزيون المصرى وقنواته حرام يتصؤف عليهم المبالغ دى كلها وهما والله مالهم لازمة لابرامج مفيده فى اى مجال ولا ليهم لازمة نهائى وبالتالى لا يقبل اى شخص على مشاهدته غير المجبور على ذلك يعنى تلفزيون المصرى اعتبر ان التلفزيون عطلان ومش لازم تفتحوا
وصدقنى مش هتلائى برنامج واحد فيه يحتاج منك مجهود انك تتكلم عليه لانه بجد كله عيوب 8LLL.gif
مواطن مصرى
يا اخ هرم
انت تفترى على التليفزيون المصرى
امال يا راجل الريادة الاعلامية اللى كان قارفنا وفالقنا بيها صفوت الشريف ايام ما كان فى الاعلام بتنكرها ليه
حرام عليك يا هرم
تليفزيون مصر له السبق والريادة فى العالم العربى بدليل ان اخر استفتاء فى قناة ال cnn الامريكية عن نسبة مشاهدة القنوات العربية كان نصيب قناة الجزيرة 77% ثم العربية 7% يليها قنوات لبنان وحصلت القنوات المصرية على صفر% وكان هذا بعد صفر مونديال كاس العالم
elhram
والله يا اخى العزيز انا كنت حاسس ان التلفزيون ده اتعمل لصفوت مخصوص يعنى خلاص هو مشى يبقى يمشى معاه وبلاش الفلوس دى كلها حرام عليهم الناس مش لائيين الاكل wub.gif ربنا ينتقم من كل واحد سرق مليم من مالنا sad.gif praying.gif
mona moon
اقتباس (مواطن مصرى @ Aug 31 2005, 02:01 PM)
انا اقترح عليكم مناقشة برامج التليفزيون المصرى وقنواته العادية فقط الاولى والثانية فقط ومن الممكن ان نناقش القنوات الاقليمية الاخرى
وذلك لسبب بسيط ان معظم الشعب المصرى لا يوجد لديه ما يطلق عليه دش وبالتالى لا يتمكن من مشاهدة القنوات الفضائية وبالتالى فهو لا يعرف حتى اسمائها
ما رايكم فى هذا الكلام
على ان نتناول برامج التليفزيون المصرى بالنقد والتحليل عسى ان يكون السيد انس الفقى من زوار هذا المنتدى فيشترك معنا فى هذا النقد وربما يقتنع بفكرة او موضوع جديد

انت لو عاوز تتكلم عن التلفزيون المصري يبقى هتحتاج موضوع منفصل تماما عشان تتكلم براحتك ، لان الغرض من الموضوع هنا حاجة تانية ،،، والتلفزيون المصري عاوز موال لوحده ... cool.gif
mona moon
اقتباس (قمر الليالي @ Aug 31 2005, 12:29 PM)
اقتباس (mona moon @ Aug 31 2005, 10:04 AM)

مون في  قناة إسمها دسكفري كلها حيونات

ولا واحد من دول يا منمن ...على ال show time cool.gif

كمان ؟؟ angry.gif angry.gif

يعني معقولة يبقى عندي نايل سات وعرب سات وأوروبي وأروح أشترك في الشوتايم عشان قناة حيوانات ؟؟؟ 15()).gif

معقولة مافيش برنامج حيوانات واحد (وبلاش قناة كاملة) بييجي على إحدى قنوات الـ 3 أقمار دول ؟؟؟ angryyyy.gif
farida
النهاردة بالصدفة كنت بظبط قناة في التليفزيون
المهم الظبطة وقفت يا علي القناة التانية يا التالتة
لقيت مذيعة وحواليها اطفال حلوين بتسال واحد عن القطة
بتقوله وانت يا حبيبي بتلعب مع القط في البيت وشوية اسئلة بجد
غير طبيعية 15()).gif يعني معقول الطفل اللي بيتعامل مع اجهزة الكمبيوتر
وبقي لهلوبة فيها لسة بيتسال بالسذاجة دي blink.gif

ماااااا عليناااااااااااا انا بحب توم اند جيري wub.gif

بصراحة بتفرج قليل الا لو فيه احداث تسرعنا كده في الاخبار 18().gif
او ماتش للزمالك 016.gif

elhram
ماااااا عليناااااااااااا انا بحب توم اند جيري

بصراحة بتفرج قليل الا لو فيه احداث تسرعنا كده في الاخبار
او ماتش للزمالك [quote]

ايه يافيرى ده حرام عليكى يعنى من بعد توم اند جيرى تتفرجى على الزمالك بعدما تنبسطى تتنكدى حرام عليكى

عموما هنشوف قرب متشكم معانا وهنشوف 15()).gif 15()).gif
Hesham
أنا ما بأشوفش .. ينفع أشارك فى الموضوع؟ --_.gif

حتى الأخبار .. كانت هى الوحيدة التى أواظب عليها مساءً .. خلاص .. بطلتها.

لكن ...

لما كنت فى الإمارات .. كنت أجد التليفزيون فى كل مقهى أدخله مع زعلان والبنا وتصحيح .. وكل المعروض كان عبارة عن كليبات رقص "ايروتيك" تحت اسم أغانى للأسف.

واكثر ما لفت نظرى، كانت رسائل الإس إم إس المتبادلة بين المشاهدين على الشاشة.
بأمانة ربنا .. كانت حاجة تثير الغثيان بالنسبة لى.

ولما رجعت مصر .. وبسبب الحر والتراب والزحام والزهق من التعامل مع الناس .. كنت فاتح التليفزيون طوال اليوم، أغير فى محطاته طول الوقت .. كأنى بأكتشفه .. ووجدت بعض البرامج الجيدة فعلاً .. (لكن لا أعرف اسم معظم القنوات).
من هذه البرامج .. كان حديث هيكل على الجزيرة ـ وبعض اللقاءات والمناقشات على الجزيرة والعربية ودريم2 والمصرية .. وبرنامج اسمه بلغوا عنى ولو آية فى دريم 2 (لتعليم القراءة الصحيحة للقرآن) .. غير هذا .. كان فيه قناة مش فاكر اسمها unsure.gif بتعرض أفلام مصرية قديمة معظمها أبيض وأسود وكذلك أغانى قديمة thumb.gif استمتعت بهم فعلاً smile.gif

هيهيهيهيهيهييهيهيهي biggrin.gif مرة اتصلت بفريدة علشان أسألها قناة الأفلام القديمة على رقم كام biggrin.gif الأول استغربت وبعدين ضحكت على تأخرى الشديد shishi__.gif قالتلى كل تليفزيون أرقام قنواته مختلفة .. حسب جهاز إستقبالك shishi__.gif وبقت مش متأكده إنى صحيح عايش فى دولة من دول العالم المتقدم blink.gif وأنا بقيت قاعد مش فاهم هى تقصد إيه وفاتح بقى وملبوخ حتة لبخة wacko.gif

بس خلاص فهمت السر وبقيت مثقف .. شكراً يا فريدة cool.gif

mona moon
قناة "محمد السادس للقرآن الكريم" بتجيب مسلسل "محمد رسول الله" الجزء الرابع الساعة 8:30 مساء بتوقيت مصر ، 10:30 مساء بتوقيت الإمارات ، 9:30 مساء بتوقيت السعودية ، 6:30 مساء بتوقيت جرينتش cool.gif

يعني ممكن تتفرجو على المسلسل 4 مرات في اليوم cool.gif

للأسف فاتني الـ 3 أجزاء الأولى taz)(.gif
..... على عينه
بصى يا ام يوسف
انا عادة قناة الجزيرة تأخذ اغلب وقتى...
الى جانب ذلك طبعا هناك بعض البرامج التى لا استطيع الاستغناء عنها ومن هذة البرامج برنامج قلم رصاص للاستاذ حمدى قنديل وهو برنامج يذاع على قناة دبى الفضائية يوم الجمعة الساعة الثامنة والنصف مساء بتوقيت القاهرة

user posted image

هناك برنامج آخر احب مشاهدته وهو برنامج قبل ان تحاسبوا على قناة اقرأ الفضائية كل يوم خميس الساعة الثامنة مساء بتوقيت القاهرة...
مولع جدا جدا بعالم الحيوان ولحبى لها استعمل قناة قناة خاصة على القمر الصناعى هوت بيرد (مجموعة سكاى)...بس

....
.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.