المساعدة - البحث - قائمة الأعضاء - التقويم
نشرة أخبار المنتدى
منتديات شئون مصرية > بوابة المنتديات > إعلانات المنتدى ـ الخدمـــــــــات
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Prof
اقتباس (finetouch @ Jul 7 2007, 11:59 PM)
ياللا يا حلوين كل واحد وواحده يقول لمامته او باباه او عبد العال يروح يشترى له استيكه كبيرة للحذف و قلم احمر بسن عريض للاكسات و كراسه رسم بيانى و كراسه مربعات و جلاد احمر وعلبه صاصال . tututu.gif

cool.gif cool.gif
invisible
محدش يشترى 1(()).gif ..أكيد مخزن المشرفين فيه ..يبقوا يدوكوا من عندهم
dolphinsmile
مبروك للمشرفين الجداد
لا بجد مبروك يعنى

بس خللى بالكم من الهاكرز عشان خاطرى
وكويس ان فيكم اللهو الخفى عشان يرعببهم شويتين rolleyes.gif

2!!-_0.gif مابلوك 2!!-_0.gif
أحمد باشــا
اقتباس (dolphinsmile @ Jul 8 2007, 05:56 PM)
مبروك للمشرفين الجداد
لا بجد مبروك يعنى

بس خللى بالكم من الهاكرز عشان خاطرى
وكويس ان فيكم اللهو الخفى عشان يرعببهم شويتين  rolleyes.gif

2!!-_0.gif مابلوك  2!!-_0.gif

شكرال إنفيزابل وفريدة و دوللي و الحاج أسامه و فاين تاتش ...

مع أنها موش مستاهلة مباركه

أسمها أشراف لمدة ....حاجة كده زي عمال التراحيل hahohi.gif
Prof
اقتباس
أسمها أشراف لمدة ....حاجة كده زي عمال التراحيل

لا مش زي عمال التراحيل ولا حاجة..
حضرتك معاك نفس صلاحيات أي مشرف عام.. cool.gif

أحمد باشــا
اقتباس (Prof @ Jul 8 2007, 11:23 PM)
اقتباس
أسمها أشراف لمدة ....حاجة كده زي عمال التراحيل

لا مش زي عمال التراحيل ولا حاجة..
حضرتك معاك نفس صلاحيات أي مشرف عام.. cool.gif


عارف و الله ....بس موش عاوز حد يخاف 14((()(.gif

بنقول يا رب نبقى خفاف لطاف praying.gif
أسامة الكباريتي
انتوا بساتكم قاعدين هنا 2))).gif
المؤتمر الصحفي انتهى من زماااااااااااااااااااان
هيا بنا نشوف رزقنا
بالاتحاد واللظام والعمل
تم ترم


ولا عبدووووووووووووووو
شيل الكراسي خلي الخلق يشوفوا شغلهم


farida
....بس موش عاوز حد يخاف

بنقول يا رب نبقى خفاف لطاف



ابتديها باللين والهوادة user posted image
وبعدين خوفنا بالعين الخضراuser posted image

يا خفي انتوا هتنورونااااااااااااااالن نختفي من امامكمuser posted image


انتوا بساتكم قاعدين هنا

يا اسااااااااامة خليهم قاعدين شوية ناخد وندي
نتعود قبل ما نبتدي نعيطuser posted image

Hesham
شاكرين مهللين فرحين مبسوطين )-..gif بجهود كل من اللهو الخفى ومصرية وقمر الليالى معنا فى فريق الإشراف خلال الشهر الماضى 2()(5.gif

تقرر تثبيتهم لفترة أطول .. للإستفادة منهم أكثر وأكثر devidevi.gif

فشكراً لهم على مساهماتهم وجهدهم 2!!-_0.gif

وربنا يعينهم على الفترة القادمة smile.gif

لأنها مختلفة punchout.gif



ويا رب قمر الليالى تفضيلنا بسرعة smile.gif علشان عاوزينها .. بس كده مش حينفع 14((()(.gif

farida
فشكراً لهم على مساهماتهم وجهدهم

وربنا يعينهم على الفترة القادمة


ومن القلب بنقولهم مرسي لتواجدكم user posted image

وتعبكم معانا wub.gif

وربنا يعينهم على الفترة القادمة

لأنها مختلفة


هو هشام اكيد بيقصد ربنا يقويكم علينا احنا الاعضاء
زي ما انتم عارفين مود الاعضاء بيختلف حسب المواسم shishi.gif
وطبعا هنخلص اخر ايام الصيفية يجي بعده الخريف wacko.gif

ويا رب قمر الليالى تفضيلنا بسرعة علشان عاوزينها .. بس كده مش حينفع

بالنسبة لبنوتي اولا هي كانت نشيطة جدا ومازالت بتعمل مجهود
بالرغم يا حرام جتلها مشكلة في ايدها 1(()).gif

لكن هي متواجدة ومشاركة ..فبشويش علي البنت user posted image
بجد هي بتعمل مجهود وانا اللي بقولها بلاش ترهقي ايدك wub.gif

قمر نشيطة عموما بس بتيجي حاجات تعطل شوية غصب عن الواحد051.gif

علي مهلك يا قمورة احنااااااااا قاعدين biggrin.gif
Prof
شرفنا اليوم بانضام "الزميل" ناصر الملك والملكية الأول إلى فريق الإشراف.
نتمنى ان يكون انضمامه إضافة حقيقية وتغيير نوعي حقيقي في أداء فريق الإشراف من أجل صالح المنتدى والسادة الأعضاء.

2!!-_0.gif
ناصر الملك و الملكية الأول
اقتباس (Prof @ Aug 24 2007, 10:28 PM)
شرفنا اليوم بانضام "الزميل" ناصر الملك والملكية الأول إلى فريق الإشراف.
نتمنى ان يكون انضمامه إضافة حقيقية وتغيير نوعي حقيقي في أداء فريق الإشراف من أجل صالح المنتدى والسادة الأعضاء.

2!!-_0.gif

الشرف لى يا بروف

و أتمنى أن أكون عند حسن ظنكم
Smart
مبروك يا ناصر على التشريف ، والإشراف ..
وبالمناسبة بقى ..
ابقى اعمل استبيان عن ألوان المنتدى لأنى مش عارف أعمله .. tututu.gif
farida
ده كادو جايباه بهنيك بيه مخصوص متعلق علي مكتب يور majesty

user posted image

علشان تريح الاعصاب
بس نصيحة اوعي الاشراف يعملك شرب الدخان

user posted image
ومن كتر فض الاشتبكات نلاقيك بتقول انا جالي جنان sillly.gif

مبروووووووووك يا ناصر عايزنك تسوي الهوايل wub.gif
mokhtar
الف مبروك يا ناصر ....... 01!!8.gif
ناصر الملك و الملكية الأول
سمارت,فريدة و مختار

الله يبارك فيكو wub.gif
حشيش
أهنئ ناصر بالإنضمام لفريق الإشراف بشئون مصرية وأهنئ شئون مصرية بإنضمام ناصر لفريق الإشراف بها 01!!8.gif 01!!8.gif 01!!8.gif
Prof
ردًا على كل من تفضل باتهام السيد أسامة الكباريتي بأنه يستغل سلطاته "كمشرف" في الرد وعموم التعامل مع السادة الاعضاء الأفاضل..
ولأن (العدالة تتطلب الوقوف سواسية أمامها) على حد قوله..

فقد بادر برفع كافة خواص الاشراف الممنوحة لعضويته -وبشكل كامل- وبحيث يكتب دون أي قيود ودون أن يتكلف السادة الأعضاء الأفاضل عناء أي ظنون مماثلة.. وبحيث يكتفي الجميع بالتركيز على الرأي المطروح ولا شئ غير الرأي المطروح.

وهذا بصرف النظر عن موقفنا من ظنون السادة الأعضاء وبرغم ثقتي -أنا شخصياً- المطلقة بأنه لم يسبق لأي من السادة أعضاء فريق الاشراف التواري خلف خواص مهامه كمشرف..


بروف
مراسل شئون مصرية من كفر الشيخ
farida

مش عارفة فيه ايه بصراحة wacko.gif

ليه بس يا مشرفين بتزعلوا من اي نقد ما احنا طوووول اليوم بناخد نقد
يعني احنا زملاء مع بعضينا sleep.gif
شوية ليكم وشوية لينا حبة عليكم وحبة علينا fi&h.gif
والدنيا حبة فوق وحبة تحت unsure.gif

وبعدين ازاي يا فندم تسمع كلمتين من المشرف اسامة الكباريتي
وتنقلهم biggrin.gif
هي مش سايبة المفروض اننا لينا اصوات يتاخد برايها
نوافق انه يكون عضو ولا مشرف ..برضه غياب هشام مش مفهوم

طبعا شئون مصرية معروف باسماء صعب تتغير اماكنها
ومشريفينه علامة مميزة كلهم عل بعض وبالبنا كمان حتي مع غيابه
..التجديد يعني ادخال دماء للتجديد
والاجيال بتتواصل مع وجود الخبرة ومين فات قديمه تاه
وكفاية بقي عاملين نتوه من بعض 15()).gif

وعن نفسي مش موافقة وده صوتي بالصوت العالي بقي جدا 18().gif
اسامة مشرف وعضو مينفعش الانفصال 051.gif

شكلي انا اللي لازم ينفصل بجد ...حرام بعافر اتواصل 1(()).gif

فريدة من كفر الهنادوة ومش فاهمة حاجة blink.gif

Prof
اقتباس (farida @ Oct 1 2007, 06:50 AM)
ليه بس يا مشرفين بتزعلوا من اي نقد ما احنا طوووول اليوم بناخد نقد
يعني احنا زملاء مع بعضينا  sleep.gif

هو حضرتك ليه فهمتيها على انها زعل من نقد؟
السادة المشرفين كبار ولديهم من الحكمة والتعقل ما يكفي لكبح تأثير "الزعل من النقد"..
والراجل في كامل حضوره الذهني بيقول (العدالة تتطلب الوقوف سواسية أمامها)..
فمين جاب سيرة زعل؟

أنا شخصياً شايف ان القرار في منتهى الموضوعية والتعقل.
قمر الليالي
اقتباس
وعن نفسي مش موافقة وده صوتي بالصوت العالي بقي جدا 
اسامة مشرف وعضو مينفعش الانفصال


كلام فريدة صح....
farida
أنا شخصياً شايف ان القرار في منتهى الموضوعية والتعقل.

طبعا لازم تكون شايف ستة علي عشرييييين بالنضارة الجديدة اللي لبستها
وفتحت العين التانية user posted image

بس اعمل اييييه يا بروووف عويناتي لسة مدغششين من غير نضاراتuser posted image

لا طبعا قرار اسامة مش صح خالص من وجهة نظري البرسونال يااستاذ --_.gif
سوري يا اسامة بغلطك مع حفظ المقامات طبعا wub.gif

اسامة الكباريتي علامة زي ما كل المشرفين علامات في شئون

من حق الاعضاء يقولوا فيه رؤية غلط من وجهة نظر المشرف
مش جريمة او نقد يعيبه شيء
لكن احيانا المشرفين بتكون لامسة مواقف خافية عن الاعضاء
وساعتها صعب ان العضو يشوف حكم الاشراف دايما صح ..

عن نفسي بتعب كتير من شوافات الاشراف بصراحة cool.gif
ممكن اكون كتبت مداخلة محتاجة معاها معاجم اللغات كلها user posted image

المناقشة جميلة لكن من غير اتهامات بعدم الصدق مؤلم جدا smile.gif

وبما ان اقريت ان الاشراف بيتمتع بحكمة وافق يستوعب كل الافكار
والاختلافات

يبقي من الحكمة ان اسامة ..اساسي ..يستمر مشرف
ومفيش مانع من وقت للتاني نمنحه نحن الاعضاء الكتابة كعضو يقول اللي في نفسه
زي بعضه زميل بقي wub.gif

بنوووووووووتي اشكرك علي مؤازرتي wub.gif
فكريني ترشحيني في الانتخابات وحياتك nerddd.gif



Prof
مرحلة جديدة


بكل احترام للزمان والمكان والهم المشترك الذي جمعنا لما يزيد عن ست سنوات رائعة ولا يمكن أن تنسى..
نتوجه للزميل الفاضل هشام بخالص الشكر والتقدير والعرفان على ما تشاركنا فيه من جهد وعمل دؤوبين طوال الفترة السابقة تحت مظلة واسعة.. ظليلة ومثالية من الود والإخلاص والإيثار والتفاهم والتعاون..
مع كامل تفهمنا وتقديرنا للكم كبير من الضغوط والانشغالات الحياتية التي لا مفر من التعامل معها بقدر من التفرغ..


المقر بما فيه
مجموعة المؤسسين
بروف
أكرم
أسامة الكباريتي
farida
زي ما قلت لمصرية كعضوة بتعتز جدا بمجهودات زميل عزيز
ويا عدساوي يسعدنا انك ريحت نفسك من وجع دماغ الاشراف
وهنشرب العدس علي الحصيرة biggrin.gif

اكيد هنكسب عضو نشط بنا اكتر من الاول ..فياريت يا هشام تشاركنا بمداخلاتك
المتينة زي زمان ..

نحن في انتظارك 01!!8.gif
فانتوماس
اقتباس (Prof @ Nov 4 2007, 02:19 AM)
مرحلة جديدة


بكل احترام للزمان والمكان والهم المشترك الذي جمعنا لما يزيد عن ست سنوات رائعة ولا يمكن أن تنسى..
نتوجه للزميل الفاضل هشام بخالص الشكر والتقدير والعرفان على ما تشاركنا فيه من جهد وعمل دؤوبين طوال الفترة السابقة تحت مظلة واسعة.. ظليلة ومثالية من الود والإخلاص والإيثار والتفاهم والتعاون..
مع كامل تفهمنا وتقديرنا للكم كبير من الضغوط والانشغالات الحياتية التي لا مفر من التعامل معها بقدر من التفرغ..


المقر بما فيه
مجموعة المؤسسين
بروف
أكرم
أسامة الكباريتي

إنتوا إزاى توافقوا على حاجة زى دى...؟؟؟ كلام مايخشش المخ بصراحة! يعنى قصة إنشاء المنتدى و الكلام الكبير ده و بعدين توافقوا إن هشام يمشى من الإشراف. smile.gif
طيب هو مجاش بنفسه قال كده ليه و بعدين ما إنتوا كلكوا مشغولين إشمعنى هو إللى مش قادر يصد خلاص. و إشمعنى كل التصريحات إللى من النوع ده حضرتك إللى بتقولها ..ليم مش أكرم أو أسامة الكباريتى.. معتقدش القرار ده فى صالح المنتدى ولا الناس رأيها إيه؟؟؟
Prof
ممتنع عن الرد لحين تعديل أسلوبك ومراعاة أسلوب مناسب في الحديث..
فانتوماس
اقتباس (Prof @ Nov 5 2007, 12:57 PM)
ممتنع عن الرد لحين تعديل أسلوبك ومراعاة أسلوب مناسب في الحديث..

برضه بتتكلم بصفتك إنت لوحدك...يعنى كلامى صح ..بروف = الإدارة و الإدارة = بروف
ماشى
تانى هقول...مفيش حاجة فى كلامى محتاجة تتعدل ولا عشان بختلف معاك يبقى كلامى مش لائق؟!! طيب بلاش حضرتك...حد تانى يقوللى على كلمة واحدة غير لائقى فى إسلوبى؟!!
ويا ريت حد يرد غير الأستاذ بروف...ولا محدش غيرى ملاحظ كده؟
عموما يا سيد بروف مش لازم ترد لأن مشفتش منك ما يدل قبل كده على إنك ممكن تقتنع برأى حد تانى.
you are always right
أسامة الكباريتي
يا أخي الفاضل
عندما يتكلم إداري فإنه ينطق بألسنتنا جميعا
ثم إنه ومنعا لأي لبس أو تشكيك وتلكك على شاكلة مداخلتك
فقد صرح بأنه ينقل موافقتنا
اقتباس
المقر بما فيه
مجموعة المؤسسين
بروف
أكرم
أسامة الكباريتي


حضرتك عايز ايه اكتر من كده

فانتوماس
اقتباس (أسامة الكباريتي @ Nov 5 2007, 02:05 PM)
يا أخي الفاضل
عندما يتكلم إداري فإنه ينطق بألسنتنا جميعا
ثم إنه ومنعا لأي لبس أو تشكيك وتلكك على شاكلة مداخلتك
فقد صرح بأنه ينقل موافقتنا
اقتباس
المقر بما فيه
مجموعة المؤسسين
بروف
أكرم
أسامة الكباريتي


حضرتك عايز ايه اكتر من كده

هو حضرتك بتكلمنى انا و لا حد تانى؟؟ rolleyes.gif
عشان لو حضرتك بتكلمنى يبقى مفروض تقول أختى الفاضلة مش أخى الفاضل...و لو الكلام موجه ليه
يبقى واضح إن حضرتك متعرفش انا مين اصلا و لا قريتلى مداخلات من اساسه قبل كده عشان تعرف انا واحد ولا واحدة.
عموما ردحضرتك متوقع...عادى.... smile.gif
انا ولا بتلكك ولا حاجة مجرد بقول إللى انا شايفاه بس biggrin.gif
أسامة الكباريتي
أعتذر عن هذا الخطأ بسبب الخلط في الأسماء
(وش واحد بيداري كسوفه)
فانتوماس
اقتباس (أسامة الكباريتي @ Nov 5 2007, 07:16 PM)
أعتذر عن هذا الخطأ بسبب الخلط في الأسماء
(وش واحد بيداري كسوفه)

متشكرة جدا لإعتذار حضرتك
farida
مصادفة غريبة عدت عليا النهاردة في نفس الموضوع

http://www.masreyat2.org/ib/index.php?show...=20&#entry37442

بجد وبامانة ومش تريقة الدنيا بقت عجيبة في احداثها

ومن باب اني مديونة لهشام بتواجدي في شئون مصرية

افتكرت لما ساعدني في الاشتراك وفضلت فترة طويلة

اقرا المواضيع من غير ما اكتب

بنتهي الحزم قالي خلاص بلاش تكتبي وهددني انه هيشيل اسمي sleep.gif

وكلامه كان جد جدا وانا بصراحة كنت عايزة ادرس شخصيات المنتدي

واعرف طريقة الردود وكنت خجولة حبتين

لكن كلامه استفزني جدا وخلاني اتحمس اكتب شوية شوية

كلمة شكر وتقدير لشخص خلاني اتواصل مع الناس من خلال الكتابة

بشكرك يا هشام لاني دايما بادين لاي ايد اتمدت بالمساعدة ليا

user posted image



mawadee3
اقتباس (farida @ Nov 6 2007, 04:05 AM)
مصادفة غريبة عدت عليا النهاردة في نفس الموضوع

http://www.masreyat2.org/ib/index.php?show...=20&#entry37442

بجد وبامانة ومش تريقة الدنيا بقت عجيبة في احداثها

ومن باب اني مديونة لهشام بتواجدي في شئون مصرية

افتكرت لما ساعدني في الاشتراك وفضلت فترة طويلة

اقرا المواضيع من غير ما اكتب

بنتهي الحزم قالي خلاص بلاش تكتبي وهددني انه هيشيل اسمي sleep.gif

وكلامه كان جد جدا وانا بصراحة كنت عايزة ادرس شخصيات المنتدي

واعرف طريقة الردود وكنت خجولة حبتين

لكن كلامه استفزني جدا وخلاني اتحمس اكتب شوية شوية

كلمة شكر وتقدير لشخص خلاني اتواصل مع الناس من خلال الكتابة

بشكرك يا هشام لاني دايما بادين لاي ايد اتمدت بالمساعدة ليا

user posted image

تسجيل متابعة baaa2.gif thinkkkkk.gif
ناصر الملك و الملكية الأول
تم اليوم إعفاء الزميلة قمر الليالى من مهامها الإشرافية

و جميع الإخوة الزملاء يشكرونها على ما قدمته أثناء فترة تواجدها فى الفريق

ناصر
الإدارة
Akrum
بســم الله الـرحمــن الرحيــم


--===
إعلان هام
===--


يرجي التكرم من السادة الاعضاء الذين لم يوفقوا في تسجيل دخول المنتدي ان يقوموا بتفعيل اشتراكاتهم من خلال تلك

ونأسف لعدم ملائمة الظروف الناجمة عن التحديثات .. شاكرين تفهمكم لأمر .. متمنيين ان يحظي التحديث الأخير قبولكم ونسعد بتواصلكم معنا ..

عن فريق الإدارة
أكرم





finetouch
إقتباس(Akrum @ 28 Nov 2007, 02:28 PM) *
بســم الله الـرحمــن الرحيــم


إعلان هام
===--

يرجي التكرم من السادة الاعضاء الذين لم يوفقوا في تسجيل دخول المنتدي ان يقوموا بتفعيل اشتراكاتهم من خلال تلك
الوصلة


ونأسف لعدم ملائمة الظروف الناجمة عن التحديثات .. شاكرين تفهمكم لأمر .. متمنيين ان يحظي التحديث الأخير قبولكم ونسعد بتواصلكم معنا ..

عن فريق الإدارة
أكرم







مبروك التحديث وانشاء الله يكون قدم السعد والخير
ياللا يا اخواننا واخواتنا اللى كانوا فى اجازة ورونا ونورونا بمداخلاتكم ومواضيعكم
البتاعه اللى كانت فيها الاشكال والورد بقت صعبه وصغيرة يعنى لازم نروح نجيب ورد من الجيران ؟
واللا حناخد وقت لغايه ما نفهمها..
Moderator03
بناءًا على ما تراءى للجنة المشكله لبحث شكوى سمارت ضد بروف فإن موضوع الشكوى لا يوجد به أي مخالفات أو أساءات في حقه والواضح أنه قد عمد للجوء إلى الشخصنه في ردوده و بعد التنبيه في الموضوع بعدم الشخصنه والالتزام بوضع مداخلات في صلب الموضوع فإنه قد خالف هذا التنبيه مرارًا بأن لجا لذكر شكواه في أكثر من موضع على سبيل التشهير بالعضو بروف و بعدها تعمد وضع عبارات وألفاظ مسيئة لأعضاء المنتدى وللعضو بروف كما هو موضح ومعلم بالأحمر في الاقتباس أدناه..
كما تعمد التحدث بطريقه تحض على كراهية الأديان..
ونظرا إلى أنه قد سبق إيقافه عدة مرات من قبل فإن لائحة المنتدى تنص على أن الجزاء هو الأيقاف النهائي و إن إدارة المنتدى لتأسف لما بدر من العضو مما يجعل مثل هذا القرار هو المتاح.

شكراً للجميع ونرجو ملاحظة انه لم يٌترك لنا خيار آخر.





إقتباس(Smart @ 4 Dec 2007, 10:18 PM) *
...................
....................
.....

ليس لى ذنب فى أن يتناصح بعض الجهلاء ويزيد فوق كلامى كلاماً ..
ويرتفع فوق قدراته المتواضعة .. ويستذكى .. ويقول أنى أرمى إلى الإساءة للسيرة النبوية وإلى رسول الإسلام ..

وليس لى ذنب فى أن يخضع كلامى لضعف بصره ..
فيرى فى كلامى أنه معسول ويرمى بخبث ونعومة شديدة إلى أفكار مسيئة للإسلام !!

فالذنب ليس ذنبى .. ولكنه ذنبه هو وذكاؤه المحدود .. وظنه السيئ!!
......
..............................................
.............................................
فقد قامت الهوجة الشعواء من هنا وهناك ..
ونعتنى البعض الأكثر جهلا بأنى اسيئ للسيرة النبوية !!

.....
......................
.........................
..................

وبدأنا نسمع من الأكثر جهلا .. كلمات مثل المواطنة والشراكة ..
وهى كلمات لم نكن نسمعها منه من قبل ..

من بعض من كنت أظنهم مثقفين ..
ومن بعض من كنت أثق أنهم جهلاء !

farida
خسارة مش لاقية كلمة علي لساني غيرها حقيقي .....
farida
امبارح بالليل دخلت اقرا موضوع المقوقس حسيته سرد تاريخي

الحقيقية مرة واتنين ركزت فيه ..حاولت اشوف العلاقة بين الردود وراس الموضوع تهت مع الردود

لدرجة اني قلت لسمارت من فضلك اشرح ان الردود ملهاش علاقة بموضوعك

للاسف كان رده ان نه هو نفسه وقف شئون من جدول يومياته ..


الحقيقة قبل ما يتوقف هو نفسه كان قرر ينهي علاقته بشئون مصرية ...
أحمد باشــا
إقتباس
الحقيقة قبل ما يتوقف هو نفسه كان قرر ينهي علاقته بشئون مصرية ...


حقيقي أحييك على هذه الصراحه يا مدام فريده

فعلا تصرفاته في الفتره السابقة كانت تدل على ذلك و بشدة
farida
عزيزي الخفي الصراحة في ان سمارت كان بيحاول يلم شمل شئون

زي ما كلنا حاولنا لكن صراحتنا ومحبتنا جابت نتيجة عكسية


انا انسانة بتحترم الصراحة جدا بس الصراحة العادلة

واعتقد سمارت الفترة اللي فاتت حاول ينبه ان شئون هتفقد ناس كتير ...


اسفة عزيزي لو فهمت صراحتي غلط ..تصريح سمارت لانه تعب زي ما كتير مننا تعب

من تحميل الكلام اكتر من حجمه...

لكن المحبة العميقة للمكان والاعضاء هي اللي كانت ربطانا ..

سمارت وناس كتير تعبت كانت طاقات مبدعة وكان عندها استعداد اعتقد تقدم لسة كتير


انا هنا برضه بقول رايي بصراحة ومتقبلة انها هتتفهم كالعادة وتتحور عكس المقصود ...


كلنا ادينا المكان وكلنا حبينا المكان بس اعتقد المكان مش عايزنا ..

وكلامي مش معناه اني بقطع صلتي لان فيه ناس بعزهم وتقديرا لمكانتهم هتواصل علي قد ر الامكان

لكن المكان المريح نفسيا بيخلق ابداع ويفجر طاقات

صعب تطلع في مكان هيسلسل كل كلمة تتقال ..










أسامة الكباريتي
اسمحي لي يا مدام فيدة في معارضتك فيما تفضلت به آنفا

لو استخدمت -حضرتك- وسيلة البحث البسيطة المتاحة في هذا الموقع لتملأي ناظريك بكتابات السيد سمارت
حينئذ سوف يتضح لك الكم المثير من محاولات لم الشمل والتوفيق بين الأعضاء
الكم الكبير من المداخلات تخصص في شئ واحد
التحامل والتشهير بالإدارة بالجملة
حتى انها صارت لبانة في فمه يلوكها ليل نهار

لم تخل مداخلة له من غمز أو لمز بالإدارة
تخصص في حرف الموضوعات عن مساراتها و محاولة تحويلها إلى مهاترات
لقد تعمد التخريب والتحول إلى تشات متدني في الخطاب
صبرنا عليه كما لم يصبر أحد

ويبدو أنه لم يفهم الرسالة يا سيدة فريدة
ظن فينا ضعفا
اعتقد بأن ما حدث من انسحابات متزامنة من المنتدى
قد أوضع فينا وجعل من خدودنا مداسا

لم أشك للحظة بما يحمله السيد سمارت من ضغينة وحقد فظيع لديانتنا
وباعه طويل جدا في نفث سمومه في هذا المجال

لكننا لم نقابله بما يستحق
بل إننا احتملنا انسحاب عدد من الإخوة الذين نعتز بهم بسبب سكوتنا عنه
كنا نكتفي بالتنبيه تارة
وبالإيقاف المؤقت تارة أخرى

أعترف بأن السيد سمارت كان سمارت جدا في الاستفزاز
وقد برع في إخراج عدد من الأعضاء عن أطوارهم

والمشكلة تكمن في لأنه يظن في نفسه التفرد في الذكاء
وأن غيره لا يطالون مستواه في الألمعية

تذكرين يا سيدة فريدة أنني نقلت لك بعض الروابط لمواقع قبطية
تخصصت في بث الحقد والضغينة ضد الإسلام والمسلمين
وأذكر بأن ردك كان بأنك لا تدخلين مثل هذه المواقع

لكن السيد سمارت
ومن أسلوب ما ينقل عن هذه المواقع
يريد أن يقول لنا
شئتم أو أبيتم
سوف أحول موقعم إلى منبر لي
أبث من خلاله سمومي
الفارق بين هنا وهناك
أنهم هناك يكتبون متعرين من كل القيم
وهنا يضع السيد سمارت ورقة توت تستر بعضا من ..............................

السيدة فريدة
رغم اعتراضي على بعض الإجراءات التي اتخذت ضد سمارت
من الناحية الإجرائية فحسب
إلا أنني وبكل إصرار
لا أقبل أن أبقى أنا وزملائي في الموقع
مضحكة للسيد سمارت وغيره ممن يتباكون على اللبن المسكوب
فمن سكب اللبن
لا يحق له البكاء عليه



نحن يا سيدة فريدة عندما نعمل
لا نرفع عقيرتنا بالصراخ بأننا فعلنا كذا وكذا
اتصالاتنا بالإخوة والأخوات من الزملاء لم تنقطع
صياح سمارت وعويله لا يغير من شأننا شيئا
ولسنا ممن يتباهى بما يفعل
واتصالاتنا كانت بغرض الحفاظ على إخوة وأخوات لنا
لهم احترامهم ومكانتهم

الموقع هذا مر عليه المئات
مثلما مروا على غيره
منهم من طاب له المقام
ومنهم من لم يستطع التأقلم مع المناخ فحمل عصاه ورحل
الموقع باق وحي بأعضائه
وإن كان يمر ببعض فترات البيات الصيفي تارة والشتوي تارة أخرى
فإن فرد واحد لا يحييه أبدا
و يد واحدة لا تصفق

ما أريد الاختتام به
أننا لن نتنازل عن المبادئ والقيم والأخلاق التي التزمنا به
من اجل عضو بل وجملة أعضاء
ولن نقبل بالدنية ونتنازل عن ثوابت ديننا الحنيف
من أجل أقلام تستغل مساحة الحرية المتاحة لمحاولة النيل من تلك الثوابت

ما عدى ذلك فقابل للناقاش وصدورنا مفتوحة لتقبل النقد الملتزم و المتأدب
وأولنا "بروف" الذي احتمل مالم نقدر على احتماله من إهانات بعض الأعضاء
لمجرد أن لنا دالة عليه وقدرة على التأثير عليه ليصبر
إنما للصبر حدود



أفيدك يا سيدة فريدة برابط مصدر من مصادر السموم التي كان السيد سمارت يغترف منها مؤخرا
بل وبالتحديد رابط ما نقل عنه موضوع "المقوقس" وما ورد فيه من ردود
ومنه يتضح ضيق خُلُق السيد سمارت
فهو لم يحتمل -هنا- أن ينقل له بروف ردودا وردت -هناك- على نفس الموضوع!!!!

http://www.copts-united.com/news/search.ph...rom=&ucat=7

وخلي اللعب ع المكشوف
El-Masri
إقتباس(farida @ 5 Dec 2007, 09:04 AM) *
عزيزي الخفي الصراحة في ان سمارت كان بيحاول يلم شمل شئون

زي ما كلنا حاولنا لكن صراحتنا ومحبتنا جابت نتيجة عكسية


بصراحة أنا يعجبنى إن سمارت واضح وعلنى فى محبته.
farida
يبقى الحل في نظرى ان نحافظ على شعرة معاوية

بعد كل ما كتب في شئون قبطية علي مر السنين لا املك غير ان استعين بتعبير بمبوطي ..
Akrum
إقتباس(farida @ 6 Dec 2007, 11:46 AM) *
يبقى الحل في نظرى ان نحافظ على شعرة معاوية

بعد كل ما كتب في شئون قبطية علي مر السنين لا املك غير ان استعين بتعبير بمبوطي ..



فريدة باشا .. تعلمي قدرك ومكانتك لدي الاعضاء هنا .. لكن علي ذكر شئون قبطية .. وحتي لا تخنا الذاكرة او التاريخ .. فهذا الباب افتتح لمناقشة احوال مصرييون يشاركونا في الوطن ولكن بدأ بعضهم .. في التطرف في مناقشة امور دين الاغلبية بما لا يليق تارة باثارة هوشة وتارة آخري بعمل مسرحيات داخل كنيسة يتهكموا علي الإسلام ، وعندما انتبهوا لرد الفعل ، قيل انها تنتقد الإرهاب !!! ويبدو انهم مختصين في الإرهاب الاسلامي فقط .. ساعتئذ لم نقوم بمسرحيات هزلية لنقد المسيحية مثلا ولكن كل ما نملكه هو الكلمة والكتابة ، فبدورنا بدأ ومن حينها بنقاش امور مسيحية ونقدها ايضا .. وكنتم او بعضكم يشاركنا الحوار .. دون ان ننزلق فيما لا يليق بامور دينية للآخر ..

ما ذكر في شئون قبطية كان رده فعل .. والمثل العامي بيقول "اللي بيتوا من زجاج لا يقذف الآخرون بالطوب " .. واعتقد انك كنتي شاهدة علي تلك الفترة .. وكما تري فانه مؤخرا سكت الكلام في شئون قبطية منذ فترة حتي قبل فترة الخمول التي يمر بها المنتدي حاليا ..عملا بمنطق وان عدتم عدنا ...

اعلم بانك قد اصابك ضرر او بعض الضرر مما نوقش في شئون قبطية ولكن ما نوقش لم يكن من وراء ظهور اعضاء مسيحين بل كان في حضورهم وكانوا يعرضوا وجهه نظرهم .. وكان الحوار تحت السيطرة في اغلب الاحوال ..

يقينا في كل طائفة هناك المتشدد والمتسامح .. وما نوقش في شئون قبطية هو قدر يسير وطبعا موجهه لكل متشدد من الطرف الآخر .. وتأكدي اننا نملك المقدرة علي الرد كل كل مهاترات اقباط المهجر ولكننا حقيقة لا نملك الوقت الذي نضيعه في فك شراك لن تضر إلا ناصبها ... وهم فئة لا تمثل مسيحي مصر [اي حال .. ويكفي ان هذا يغنينا عن تعب الرد عليهم .. إلا اذا تجاوزا خطوط حمراء تمس الداخل .. او يمس العقيدة الاسلامية فحينها نعود .. وعامة كلها كام شهر ويسكت صوتهم وتهدا الساحة الاعلامية من شوشرتهم 3dlunettesbf2.gif
Akrum
في اخر صفحة المنتدي ، راح تجدوا وظيفتين جديدتين واحدة برتقالي اللون وبها اشارات بث .. وعند الضغط عليها ستجد وصلات لتصدير اخر مستجدات المنتدي بابوابه لتضعها في موقعك ويمكن من خلالها التعرف علي جديد المنتدي دون الدخول علي المنتدي مباشرة ..

وفي اسفل المنتدي علي اليسار ستجدوا ايضا قائمة منسدلة بها بعض المواقع التي يقتبس منها الاعضاء الأخبار للتعليق عليها .. ولو لديكم مواقع آخري مفضلة يمكن وضعها هنا لإضافتها .. بالقائمة ..

مع تحيات فريق العمل ..

finetouch
موقع اسلام اونلاين نت
Akrum
ندعو السادة الاعضاء لمشاركة في تنشيط خاصية التقويم بالمنتدي لتسجيل الحوادث التاريخية والمتكررة لأهم الاحداث التي تحدث في مثل هذا اليوم .. ويمكن الحاقها من خلال تلك الوصلة وذلك كمشاركة جماعية لإنعاش الذاكرة بأهم الاحداث التي حدثت وتكوين قاعدة بيانات متميزة يشارك فيها الاعضاء جميعا ..

برجاء المشاركة ..
أحمد باشــا
Akrum
كويس ان هناك احد المصادر الجيدة .. لمتابعة استكمال الفكرة .. شكرا علي الاضافة الجيدة يا الخفي ...
.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.