المساعدة - البحث - قائمة الأعضاء - التقويم
القصـــــــــــــــــر
منتديات شئون مصرية > موضوعات متنوعة > الترفيـه والفكاهـه
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
dolphinsmile
الفكرة جديدة

واللعبة هيا عبارة عن اننا نتخيل ان كل اعضاء المنتدي موجودين في قصر كبير فية غرفة للالعاب وواحدة للتليفزيون ومطبخ ........الخ

ونبدا نعمل مواقف كوميدية بيننا وبين بعض

وانا حبدأ

...............................................

انا ومني مون وزهرة وتوتا وجاتيتا قاعدين في المطبخ نعمل الفطار علي الصبح كدة وهاريين نفسنا ياعيني وعمالين نقلي في بيض ونحمر بطاطس ونسوي الفول

وفجأه نسمع صوت هشام من بعيد
...العدس العدس يعيش العدس

عامل مظاهرة حضرتة

ويجي اسامة يا ولداه لسة صاحي من نومة مسروع يشوف اية اللي حاصل

نجري انا وزهرة نحاول نقفل الباب علينا في المطبخ قبل ما يغزوة انصار العدس ابو جبة

وطبعا احنا بنحاول نرتقي بغذاء المنتدي
عشان الناس تعرف تكتب كويس

وهاتك يا خناق مع هشام واسامة عمال يهدي النفوس

ونسكت علي صوت فجاة بيقول "جوووووووووووووون "

دة طبعا بروف عشان قاعد قدام التليفزيون يتفرج علي ماتش الاهلي والزمالك هوا وموحا وديليكيت في جيهة وكليو والبنا يا حرام في جيهة تانية

تقف ديليكيت وتغيظ كليو وتقولها مش هاتعرفوا تكسبوا المرة دي
كليو:
هأو دة بعدك

ياللا حد يكمل
MO7A
حلوة الفكرة دي

انا حكمل

في الوقت اللي البنا فيه عمال يعض علي يديه من الغيظ لان الجون اللي جه كان عبارة عن كورة عرضية من عمارة واتخبطت في
ودخلت جون

جووووووووووووووووووووووووون

وكليو عمالة تقوول كوسة كوسة

وهشام علي باب المطبخ بيقول عدس عدس
(منتدي همه علي بطنه صحيح)
gatita
bueno despues de toda las preparaciones
estabamos ya cansadas de tanto currar en la cocina para hacer un desayuno en condiciones
............................
bueno........................todo preparado
la mesa preciosa
con un mantel de seda
todo de pelicula
llamo a los super nenes a desayunar
(hisham"adsawui", osama afandi, don prof....)
se sientan a desayunar va hisham y suelta la bomba que al seniorito no le gusta el desayuno por que no hay lentejas
y buenooooooooooooo
empieza a criticar que no sabes cocinar que ......
bueno no paro
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
bla bla bla bla que lenteja ....bla bla...lenteja bla bla
a mi personalemente me entro un ataque de nervios
solo por escucharle
....mas porque no me gustan las lentejas
en fin
a hesham se enfermo por su antojo"las lentejas"
le entro fiebre
41grados
dios mio
llamamos al medico
prepara una iyeccion
y le dice a hesham preparate
entonces
se levanta hesham
y se puso bueno de nuevo
ahhahahahhahahahhaha biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
que siga alguen
Hesham
إحم إحم ... حأستعرض عليكم شوية cool.gif
شوية إمكانيات .. وسع يا جدع إنت وهو وهى .. الجامد وصل cool.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

يحكى أن ..
أن إيه؟
أن جاتيتا ..
قالت إيه؟

قالت:

كويس ... بعد كل هذه التحضيرات، كنا خلاص هلكانين من كثر ما كنا بنجرى فى المطبخ علشان نحضر فطار .. وإيه .. بشروط
حسناً ... كله خلاص جاهز
السفرة رائعة
بمفرش من الحرير
ولا كأنها سفرة من بتوع الأفلام
أذهب وأنادى على أطفالى الكبار علشان يفطروا
(هشام "عدساوى"، أسامة أفندى، وبروف بك)
يجلسوا للإفطار .. يبدأ هشام، ويفرقع البمبه .. حضرة جنابه مش عاجبه الفطار .. علشان مفيهوش عدس

يا عينـــــــــــــــــــــى
ويبدأ فى الزعيق والانتقاد وأننا ما بنعرفش نطبخ ومش عارفة إيه .. المهم .. ما بطلش
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

عدس عدس عدس ... عدس عدس عدس
أنا شخصياً جاتلى صدمة عصبية .. بس .. من اللى سمعته منه
ده بالإضافة لأنى أصلاً ما بأحبش العدس......

المهم
هشام فى الآخر مرض من كثر الوحمة بتاعته على العدس
إرتفعت درجة حرارته
41 درجة
يا ربى
نادينا على الدكتور
جهز الحقنة
هشام شافها
قام نط
وبقى تمام التمام ورجع لحالته الطبيعية
ههههههههههههههههههههه biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

حد يكمل

ـــــــــــــــــــــــــ

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

وربنا لأوريكم كلكم .. أنا بأتوحم على العدس؟؟؟ ماشى mad.gif

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
برج القوس
تخرج برج القوس من حجرة الألعاب وهيه مكشره وبتقول:evil:
ايه الدوشه دى الواحد ما يعرفش يلعب فى القصر ده شويه بهدؤ
مش عارفه العب بالفيديو جيم
وفجأه تقع عنيها على السفره biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
مش تقولو يا جماعه ان الموضوع كده
اتفضلوا اتفضلوا خدو راحتكم والمواعين عليه
sad.gif sad.gif sad.gif
مسيز الصاوى
أأأأأأأأأه يا دماغي ( مسيز الصاوي قايمة من النوم ومسكة دماغها )
البت لوجينة طول الليل منيمتنيش
والناس إل أنا عايشة معاهم دول مفيش فايدة فيهم كل يوم خناق خناق ع الصبح هو هشام هو هشام مفيش غيره أس كل الم.....

إنتم يا جماااااااااعة يلا بره أصتبحوا ع الصبح حرام عليكو لسه النهار مبدأش ( بزعق وصوتي جايب أخر الشارع )

( جميل قايم من النوم ولابس البجامة المقلمة الكستور ومشمر رجل بنطلون وجايلي جري )) شوفتي شوفتي قلتي أيه قلتي يا جماعة لو كنا نعيش فرادى مكنش حصل لنا كل الإزعاج ده وكان كل فرد فينا متحكم في أفعاله وتصرفاته ويتصرف في أموره كيفما شاء .

مسيز الصاوي :- يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم ع الصبح لما أنت يا جميل أفندي مؤمن بالفردانية لازق في الجماعة ليه ماتهوينا أنصرف أنصرف
gameel
جميل (يهرش فى أعلى رأسه ناظراً لأسفل) : فى الواقع يا ميسز الصاوى صحيح أنا مؤمن بالفردانية لكنه إيمان غير الإيمان ، يعنى أنا راجل مرن ومعنديش مانع اتنازل عن فردانيتى وأشارك الجماهير أكلة كباب أو صنية بطاطس باللحمة أو ....
مسيز الصاوى : هاهاهاى ، كباب ايه ولحمة ايه ، مفيش غير العدس .
جميل : عدس ؟؟
مسيز الصاوى : أيوه عدس ، معلوم عدس ، اكيد عدس ، إيه متعرفش العدس ؟
جميل : أعرفه بس يعنى ...
ميسز الصاوى : بس يعنى أيه ، الموجود عدس عايز تطفح معانا ماشى نتحملك وأمرنا لله مش عايز يكون أحسن mad.gif
جميل : ياله أكل معاكم وخلاص أهى اللمة كويسة برضة (وهو ينصرف سمع ميسز الصاوى تقول بصوت منخفض : مصيبة تاخدك ) فالتفت اليها
جميل : بتقولى حاجة يا ميسز الصاوى
مسز الصاوى : هه أنا لا لا أنا بس بنادى على لوجينا بنتى ..
جميل : طيب أنا رايح اقعد فى الصالة مع بروف والبنا (ويتحرك منصرفاً)
ميسز الصاوى (همساً) : غور فى داهية
جميل : بتقولى حاجة يا مسز الصاوى
ميسز الصاوى : هه أنا ... روح روح اقعد فى الصالة وخلى صباحك الزفت دا يعدى على خير .
يمضى جميل إلى الصالة وتتجه مسز صاوى نحو المطبخ .
MO7A
اثناء تحرك جميل متجهاً للصالة

اذ بصوت فرقعة كبيرة يتنامي لمسامع الجماعة في المطبخ‍‍ blink.gif

اتاري موحا عمل الواجب هو وبروف ونصبو كمين لجميل ادي الي سقوطه ارضا biggrin.gif

ويتعالي صوت الضحك علي جمولة wacko.gif

البنا : عيب عيب يا ولاد العبو مع بعض smile.gif

كليو من بعيد : عملوها الوحوش عملوها الابطال biggrin.gif

وفي تلك اللحظات تكون مسز الصاوي وصلت هي ودولفين وباقي الشلة

وفي صوت واحد : يا ريتني كنت معاهم يا رتني كنت معاهم biggrin.gif

(مع الاعتذار لفيلم الطريق الي الصالة) cool.gif

جميل : بقي كده معلهش معلهش mad.gif mad.gif

انا حوريكو

ونحن في انتظار البقية
Hesham
المنظر ..

جميل ببنطلون بيجامته المقلمة واقع على الأرض، وبيدور على النظارة اللى وقعت من على عينه لما وقع فى المقلب. unsure.gif

وموحا وبروف واقفين بعيد بيضحكوا على نجاح خطتهم. rolleyes.gif

ودولفين ومسيز صاوى وكليوباترا مسخسخين على روحهم من الضحك، ولسه عمالين يهتفوا:
ـ "ياريتنى كنت معاهم". rolleyes.gif

والبنا مازال جالساً ناظراً من نافذة الصالة إلى حديقة القصر، بعد ما كان قد قال لهم ـ "إلعبوا مع بعض" ..
حينها، عاد لتأمله، وإستغرق فيه، فالقصة التى بدأها وطلب من الجميع تكملتها .. قد جاء الدور عليه .. والمسكين لا يجد مخرجاً للبطلة .. sad.gif

ينزل أكرم من الدور العلوى، وفى يده عدداً من صحف الصباح، ينظر لما يجرى فى الصالة نظرة سريعة، ثم يتجه إلى غرفة المكتب دون أن يعلق على ما يرى، فعقله مشغول بخبر عن تغيير وزير النقل فى كوالا لامبور، ويحاول أن يوجد العلاقة بين ذلك الخبر وإرتفاع سعر العدس فى الشرق الأوسط. excl.gif

وفجأة نسمع صوت أسامة الكباريتى الجهورى بلكنته اليافاوية بيكح وبيشتم وبيلعن فى اليهود واللى يعرفهم .. فالمسكين جاتله نزلة برد بسبب الشباك اللى فاتحه البنا، ومش قادر يقفله علشان رائحة العدس اللى خارجة من المطبخ حتخنقه .. محاصر من كل إتجاه المسكين .. الله يعينه وياخد اليهود sad.gif ينظر لجميل وهو مازال يبحث عن نظارته على الأرض .. فيطلع غله فيه، ويزعق ويقوله:
ـ لا إله إلا الله .. مقرفص على الأرض ليش يا زلمة؟ أرفصوك إنت واليهود على خشبة واحدة .. هان ماهوو مكان للقرفصة ياعمى .. الله يرضى عليك قوم من هان .. أنا بأروح وهلأ جاى .. بأرجع ما باشوفك هون. mad.gif

تسمع مسيز صاوى لكنة الكباريتى .. تنور اللمبة فى دماغها excl.gif تجرى تدور على هشام، اللى كان قاعد قصاد الكومبيوتر فى صالة الألعاب مع برج القوس، ومنهمك جداً فى دور شطرنج عويص، وتشده من ودنه علشان تطوله .. وهو يزقها من غير ما يعرف هى مين أصلاً .. ماهو مركز فى الدور بقى .. وهى تشدهاله جامد أوى علشان ياخد باله، يبصلها وهو بيتألم ومكشر من الألم، تقوم هى بسرعة تقوله:
ـ بص بص هات ودنك .. حأقولك على سر ..
يقولها : ـ خير؟
تقوله: ـ شفت اللى حصل لجميل؟
يرد عليها: ـ لأ .. خير؟ مات؟؟ blink.gif
تقوله: ـ لأ يا أخى لسه .. إستنى بس، ما أنا حأقولك أهه .. أصل العيال عملوله كمين ووقع، والكباريتى شافه ومستحلفله .. بأقولك إيه؟ ما تيجى نسخنهم على بعض، ونقعد نتفرج؟ والنبى حتبقى فرجة إنما إيه .. يالله يالله تعال معايا biggrin.gif

هشام يبصلها وهو رافع حاجب فوق حاجب، ويقولها :
ـ يعنى بالذمة ده كلام؟ تقومينى من الدور علشان الفيلم ده؟ روحى لموحا .. أنا مش فاضى.

بس .. هو يدوب قال كده .. والصاوى دخل وكان معاه سى فوود ود. صابر، وكانوا بيتكلموا فى ضرورة تنظيم العمل فى القصر وتوزيعه على الناس، علشان مش معقول يفضلوا هم بس اللى عليهم التنظيف، والباقيين قاعدين وخلاص .. rolleyes.gif وأول ما عين الصاوى جت على مسيز الصاوى وسمعها وهى بتحط الخطة لهشام .. بصلها بصة .. وراح قايلها:
ـ طب وحياة المرسى أبو العباس، لأروحك إسكندرية مشى ... mad.gif

تسكت هى؟؟؟ طبعاً لأ .. راحت راقعة واحدة:
ـ أيووووووووووووووووووووووه ... تفتفتفتفتف ... خضتنى يا جدع ... تسلملى يا سبعى .. هى ديه الرجالة والا بلاش .. biggrin.gif

الصاوى طبعاً فرح بنفسه جداً، راح محسس على شنباته، وقعد يبرم فيهم .. طبعاً .. wink.gif مين قده .. أبو الفوارس biggrin.gif

لكن ... وبكل أسف ... فرحته ما طولتش يا عينى .. لأن حيزوم وعبد الحكم وحمزاوى ود. ألفا والسيد الرصيف .. كانوا واخدين جنب فى صالة الألعاب، وبيصلوا الظهر جماعة، وماحدش كان حاسس بيهم .. فلما سمعوه وهو بيقول: (وحياة المرسى أبو العباس) وكانوا سمعوها الأول وهى بتقول: (والنبى) .. قاموا من الصلاة، وكل واحد فيهم لبس القبقاب بتاعه وحطوا إيديهم فى إيدين بعض (أنجاجيه يعنى)، وتوجهوا وعلامات الغضب والشرر خارجين من عينهم للصاوى ولمسيز صاوى .. وطالبوهم بأن يستغفروا لله فوراً وعلى الملأ وعلى رؤوس الأشهاد .. فلا يجوز اليمين بغير الله mad.gif ماذا والا .. سيتخذون منهما عدوان ليوم الدين mad.gif

يدخل بايت مسرعاً ومهرولاً على صوت الجماعة، ويجد أن حدتهم مع آل الصاوى 8O فيحشر نفسه بجسده ليقف بينهم، ونسمعه وهو بيقول:
ـ "وحدوا الله يا جماعة .. مفيش حاجة حصلت .. تلاقيها ذلة لسان مش أكثر .. حصل خير، الصاوى وحرمه دول بتوعنا ومننا وعلينا برضو .. وأنا ضامنهم .. خلاص خلاص .. إستغفر يا صاوى .. مافيهاش حاجة يعنى .. إستغفر وكفى الله المؤمنين شر القتال يا عمى ..." :oops:

فى هذه الأثناء .. نسمع صوت من فوق بيقول:
ـ هأو أو أو أووووووو .. إستغر ياخويا إستغفر .. هأو أو أو biggrin.gif

يبص الجميع لأعلى باحثاً عن مصدر الصوت، نلاقيها زهرة برية، بتبص من مشربية الدور العلوى، ونعرف ساعتها .. إنها كل ده قاعدة فوق وراء المشربية بتراقب كل حاجة من سكات، ومدكنة. ph34r.gif

وفجأة .. يتحول الجميع لها .. ويقلع حيزوم قبقابه، ويحط جلبيته فى بقه، ويطلع يجرى ومصمم يضربها ...

زهرة برية تشوفه بالحالة دى، تصوت، وتقول:
ـ منى موووووووووووون .. إلحقيـــــــــــنى .. إلحقونى يا ناسسسسس 8O

منى موون مين طبعاً فى المواقف دى ولا حد يعرف هى فين .. فجأة أرض القصر إنشقت وبلعتها. :roll:

ما ينقذش زهرة برية غير صوت من بعيـــــــــــــــــــــــد ... يبدو وكأنه صدى بيقول:
ـ "لا إله إلا الله ... إستعيزوا (المفروض بالذال) بالله يا إخوطى (المفروض بالتاء) فى الله .. إنه الشيتان (المفروض بالطاء) الرجيم الذى يلعب فى دماغكم البخت وأنطم (المفروض بالتاء) يا إخوتى .. ولا أنتم هنا يا أحبابى فى الله .. دعونا نصلى رقعتين (المفروض بالكاف) يمكن ربنا يهدينا جميعاً.

إنه صوتها .. هى .. هى .. ولا أحد غيرها .. إنه صوت .. مسلمة إيجيبشيان :!:

كله سكت .. وكله هدى .. وصالة الألعاب أصبحت مليانة عن آخرها .. كل الناس جت تتفرج على الخناقة .. ما عدا .... أكرم ... لسه بيشوف موضوع كوالالامبور :roll:

وأثناء هذا الصمت المفاجئ، نسمع طرقعة لبانه بدلع .. ونبص على الباب .. نلاقى منى موون داخلة بتطرقع، وبتقول:
ـ ها يا جماعة .. حنصلى جماعة بقى والا لسه الصبح ما جاش ميعاده؟ 8O

تبصلها كليوباترة ودولفين من فوق لتحت .. ومرة واحدة يرقعوا بالصوت من كثر الضحك laugh.gif

وجميل .. يسكت؟؟؟ لأ طبعاً .. عدل النظارة على عينه .. ووطى يعدل ثنية بنطلون البيجاما المقلمة، وقالها بصوت هادى علشان يجيبلها الضغط:
ـ "لأ يا منى موون .. الساعة لسه 2 الظهر .. فاضل شوية على الصبح.. لكن حنطبخ عدس جماعة .. تيجى معانا؟" tongue.gif
Byte
هيييييييييييييييه ....فكرتونى باتوبيس سي فوود!

drmsaber
[quote]هيييييييييييييييه ....فكرتونى باتوبيس سي فوود! [/quote]
طيب ربنا يستر و لا يأخذ هذا الموضوع نفس منحنى الاتوبيس :wink:
فى انتظار تعليق سى فود و اختنا مسلمة
مسيز الصاوى
مسلمة إيجيبشان :- في ؟أيه بس يا مسز الصاوي
مسيز الصاوي :- أنا عارفة أهو هو ده البرنامج الصباحي يومياً قبل الفطار
بروف :- ( جاي يجري من أخر الكريدور وبيقول هدوووووووووووء هدووووووووووء

الجميع :- في أيه يا بروف في أيه وشك أصفر كده ليه 8O 8O 8O 8O

أكرم وهشام :- يقربوا من بروف ويربطوا على كتفيه ويقولوا أتكلم يا أخي أتكلم

بروف :- الأول قبل ما أبدأ فين براين ويف
الصاوف :- أنا طبعت له المقالة إل هو كتبها الأسبوع إل فات والتعليقات و الإقترحات التي قمنا بها وراح عشان يلحق ينشرها في العدد القادم من جريدة المنتدى .

بروف :- ليه كده ليه كده بس مستعجلين أوي النهاردة ليه .
هشام أجري أتصل ببراين على الموبايل وقول له يوقف كل حاجة

هشام :- وهو مرتبك حاضر حاضر

مسلمة إيجيبشان :- اللهم إني لا أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه .
خير يا أستاذ بروف وقعت قلوبنا

بروف يبدأ كلامه وهو متألم :- أتحطنا تحت الميكرسكوب خلاص

الجميع في صوت واحد :- بمعنى أيه

بروف :- جالي تليفون دلوقتي من العقيد حسين

الجميع :- صديقك المقرب بتاع المخابرات . عارفينه قالك أيه

بروف :- قال لي إن وصل للجماعة أياهم أخبار تفيد بإن القصر ده يستخدم في إقامة إجتماعات سرية هدفها خلق العداء مع الدول الصديقة المحبة للسلام والمسلمين مما يترتب عليه .....

سيفود :- مقاطعاً بروف وصل لهم وصل لهم من مين ومين من مصلحتة إفشاء أسرار المجموعة كلنا في الهوا سوا يعني لو واحد فينا أتكلم مش حيسلم من شرهم .

جميل :- متنساش الزائريين الدائمين للقصر.

توتا :- بصراحة يا جماعة أنتم مبتعرفوش تفرقوا بين إل ييتقال أدام الزائرين الأغراب و إل بيتقال بينا وبين بعضينا . و أدي النتيجة .

بروف : الموضوع كبير أوي و مش عارف ممكن يوصل لأيه

الجميع في حالة تجهم
mona moon
بما ان منى موون من اهم مبادئها - في المواقف اللي زي دي - : الجري نص الجدعنه و الجُبْن سيد الاخلاق 8) 8) 8)

قامت اتسحبت على اطراف صوابعها منسحبة الى غرفة نومها في الطابق العلوى ...... :roll: :roll: :roll:
قامت سحبت شنطة هدومها من فوق الدولاب وبسرعة بتلم حاجتها 8O 8O 8O وفجأة يرتفع صوت احدهم مدويا : عندك يا ماما 8O 8O رايحة فين :? :? انتي فاكرة دخول اوضة النوم زي خروجها :evil: :evil: :evil: ،

تلتفت منى موون لتواجه محدثها و هي ترتجف كعصفور مبتل و تواجه هشام و تقول : اصل خطيبي اتصل بيا و قالي ان حماتي عزماني عندهم النهاردة على الغدا ، تصدق دول عاملين كباب عدس :roll: :roll:

هشام : رايحة الغدا بشنطة هدومك يا حلوة :idea: :idea: :idea:

منى موون ( بتهرش في راسها ) : تصدق فاتتني دي :? :? طيب بلاش الشنطة ..... لو عاوزها انا ممكن اسيبهالك و اخد الهدوم في اي حاجة تانية .... ( نظرة تظاهر بالغباء تظهر على وجه منى موون ) laugh.gif :twisted: :wink: 8)

تظهر زهرة برية عند الباب محاولة اختلاس النظر و استرقاق السمع :evil: :evil: وبتقول لنفسها : دة باين عليه ينفع موضوع سُقع خالص ... :evil: :evil:

تلمحها منى موون فتقول : بت يا زهرة :x عندك :x :x الموضوع دة ما ينفعش خالص للنشر :evil: :evil: :evil: مش عشان مدير التحرير بتاعك ماهو مديكي انذار بالفصل عشان مستوى مقالاتك اللي تحت الصفر تقومي تعملينا احنا مصدر معلومات :evil: :evil: :evil: وبعدين على فكرة بأه انا ما استبعدش انك تكوني سبب المشكلة اللي قال عليها بروف واكيد انتي اللي طلعتي اسرارنا برة عشان مدير التحرير يتبسط منك 8O 8O 8O
( منى موون بتداري على موضوع الشروع في الهروب من الفيلا laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif )

--- والظاهر انها نجحت في كدة ، فقد ارتفع حاجبا هشام laugh.gif ( في منظر كاريكاتوري ضاحك biggrin.gif laugh.gif :wink: ) وبص لزهرة وقالها الكلام دة صحيح 8O 8O 8O

زهرة برية مبهوتة وقد اخذتها هول المفاجأة و صدمتها في صديقة عمرها البت منى موون :cry: :cry: :cry:

دولفين سمايل كانت مارة بالصدفة من امام الغرفة ( مكان النقاش ) فالتقطت اخر الكلام عن تسبب زهرة برية في افتضاح امر اعضاء المنتدى قامت طلعت تجري تنشر الخبر ، وبسرعة صاروخية تركض ناحية الدرج ،

ولكن 8O وبسبب سرعتها تعثرت ولم تجد نفسها الا وهي تتدحرج على درجات السلم مطلقة صرخات مدوية مجلجلة في القصر وقد ايقنت بهلاكها sad.gif sad.gif sad.gif

ولكن ..... :roll: :roll: شاء الله ان ينقذ دوللي حيث شعرت باصطدامها بجسد اخر لم تتبين كنهه فتشبثت به ....... :? :? :? :?

وتدحرجا سوية و تتعالى اصوات الصرخات 8O 8O 8O ....

حتى وصلت دوللي الى اخر السلم فتنظر الى وجه منقذها لتجده جميل الذي كان لا يزال يبحث عن نظارته 8) 8) وبسبب عدم قدرته على تمييز طريقه فقد قادته قدماه الى السلم ليعتليه دون ان يدري ما يخبئه القدر له :roll: laugh.gif ........

دوللي تنهض واقفة ونتفض ملابسها قائلة : ميرسي خالص يا جميل ،،، انت حقيقي انسان جنتل ......... :!: :?: :idea: :arrow:

تترك جميل ليستمر في البحث والتنقيب لتتجه الى القوم و لتبوح بسر الغرفة العلوية :evil: :twisted: :roll: :x :? 8O sad.gif ohmy.gif
mona moon
ملاحظة لهشام :

بليييييز غير اخر حته في قصتك ، اللي بتقول فيها ان جميل بيعدل النظارة ،،، خليه يعمل اي حاجة تانية ، اصل انا كتبت قصتي وبنيتها على النظارة التايهة من غير ما اخد بالي من الحتة دي :oops: :oops: :oops:

معلش انا كتبت القصة خلاص :oops: :oops: :oops: :oops:
gatita
bueno... :arrow:
como nadie ha pronunciado mi nombre en todo lo que ha pasado .......
hasta hora en el palacio.... sad.gif :x

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
se me ocurre una idea genial para vengarme de toooooooddos
primero de hicham
bueno
os cuento :wink: 8) 8) 8) 8) 8) 8)
he esperado hasta la noche
cuando estaba todo el mundo en su cuarto
soñando cada uno
con tonterias y caprichos
menos sagitario que esta jugando siempre
no se casnsa nunca
...................... laugh.gif no niego que yo tambien soy una viciosa laugh.gif

__________ @@@@@@@ ___________

bueno
voy empezando por el cuarto de hicham :twisted:
por que la verdad que le tengo ganas
bueno ya tenia una saco preparado con todo el material..............de la venganza
entro al cuarto de hicham... 8) tranquilamente para que no se entre aunque se que no se va enterar por el cuando duerme
...............uuuuuuuf mejor me callo por que.............da vergueza jajajajajaj :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
entro ..cojo un sobre de azafaran de mi saco
se lo echo en la cara
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
jejejejeje
despues entro en el cuarto de moona moon
cojo una docena de huevos de mi saco y se lo pongo abajo de las sabanas jejjeje 8) 8) 8) 8)
ahora le toca a nuestra flor silvestre
8) 8) entro
a su dormitorio
jejejjeje
cojo unos globos llenos de agua 8) 8) 8) y abajo de las sabanas tambien jejejjejejejejejje
bueno por esta noche ya me vale
ya seguire.......mis aventuras sad.gif sad.gif :evil: :twisted:

bueno voy a dormir
el dia siguiente....... :arrow:
por la mañana
me levanto tarde......logico por que he dormido muy tarde

.................... ~~~~~~~~~ ..................... &&&&&& ...........
entro a la cocina y encuentro a las chicas hablando
moona moon: aqui pasa algo rraro en este palacio ............. creo .... que hay fantasmas
flor silvestre: ....po po porque acaso te ha pasado algo rarro ..¿?
yo: eeeeeeeeeeeh que ha psado.....por favor decirme
moona moon: pues si esta mañana me levanto y me encuentro empapada de huevos rotos ... me asuste pero luego tome el tema con mas calma me meti en la ducha para quitarme la peste de los huevos.... :oops: :oops: llevo una hora entera el ducha intentando quitarme eso de encima
he tenido que vaciar todos mis perfumes.... :roll: sad.gif
flor silvestre: :roll: a mi tambien me ha pasado algo rarro
pero no ha sido tan fuerte como el tuyo .......
me levante .... :oops: :oops: y encontre todas las savanas mojadas... no sabia de que era pero mirando bien encuentro gomas de colores ....resulata que son globos rotos bueno al menos eso creo ....
yo: 8O oh que fuerte
hay fantasmas en la casa dios mio que miedo
bueno salgode la cocina dejando atras mia a las niñas dudando de lo que le has pasado esta noche
y al salir me encuentro con hisham saliendo del cuarto de baño asustado waaaaaaaaaaaaah ilhaouni ya naaaaaaaaaaaaaaaaaaaass
que es esto
jejejejjejeje
a que no sabeis lo que le ha pasdo al señor hisham al levantarse se va al lavavo alavarse y entonces jejejejej ve todo amarillo jajajajajjajajajajajjajajaj+
que siga alguen l
gatita
me gustan las bromas pero no soy tan mala
que quede claro jjejejejje laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mona moon
الله ينور عليكي يا قطيطة 8O 8O 8O

اهو دة كدة التسلسل الطبيعي فعلا للاحداث :roll: :roll: :roll:

و على فكرة انا كنت لسه حالا هقول كدة بس انتي اخدتيها من على طرف لساني 8) 8) 8)

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
mona moon
[quote]bueno... :arrow:
despues entro en el cuarto de [b]moona moon

ahora le toca a nuestra [b]flor silvestre

[b]moona moon

لا معلش افهمها دي ........

حاسة ان احداث القصة كلها بتدور عليا :? :? :?

ترجم يا هشام :evil: :evil: :evil:

هشام معناها ايه الكلمة اللي باللون الازرق ؟؟؟؟؟

مش عارفة ليه حاسة ان معناها ( زهرة برية ) :roll: :roll: :roll:
Hesham
لأ مافيش حاجة إطمنى ... بس بتسألك الساعة كام
gatita
8O 8O 8O 8O :?: :?: :?: :?: :?: [b][/b]
زهرة برية
يا اولاد الإيييييييه
موضوع جنان laugh.gif
بكرة هشارك اصلي لسة راجعة من السفر حالا :oops:
Hesham
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
واضح طبعاً للجميع إن جاتيتا مخضوضة من الترجمة الفظيعة بتاعة الساعة كام
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
بس كنت مستعجل يا جاتيتا ما تزعليش، وأهو برضو قلت الخلاصة tongue.gif

وبعدين بطلى تكتبى كستيانو .. إستخدمى الفرانكو أراب laugh.gif يعنى إكتبى العربى بالحروف اللاتينية .. حنفهم ماتخافيش .. إنما كده .. صعب أوى يا فندم .. واخة؟؟؟ :wink: laugh.gif

(واخة) يعنى "ماشى" بالمغربى
إكتبوها يمكن تنفعكم 8) laugh.gif

نرجع لقصة جاتيتا علشان ما تزعلش مع ملاحظة إنها نطت بأحداث القصة بسرعة، وفجأة .. بقينا بالليل :roll: 8O :

جاتيتا كتبت:

حسناً .. :arrow:
بما إن ماحدش ذكر إسمى خالص فى كل اللى جرى حتى الآن فى القصر sad.gif ohmy.gif

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
جاتلى فكرة عبقرية علشان أنتقم من الجميع
وأبدأ بهشام
حسناً
أحكيلكم :wink: 8) 8) 8) 8) 8)
إنتظرت حتى المساء
حيث مكث الجميع، كلٍ فى غرفته
يحلم بالطرائف والعجائب والفانتازيا الخاصة به
ماعدا برج القوس اللى ما بتتعبش من اللعب أبداً
.............................. laugh.gif ما أنكرش إن أنا كمان مدمنة laugh.gif

ــــــــــــــــــ @@@@@@ ____________

المهم
أبدأ أولاً بغرفة هشام :twisted:
أصلى بصراحة ناوياله
المهم .. أنا كنت محضرة كيس مليان بكل المعدات .... معدات الانتقام
أدخل غرفة هشام .. 8) بهدووووء علشان ما ياخدش باله، رغم إنى عارفة إنه كده كده مش حياخد باله، لأنه لما بينام ... أووووووف ... أحسن أسكت علشان .... حاجة تكسف .... ههههههههه :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

أدخل .. وأطلع كيس عصفران من كيس المعدات
وأرشه كله على وشه
8) 8) 8) 8) 8) 8)
ههههههههه
بعد كده أروح على غرفة منى موون
أطلع دستة بيض من كيسى، وأحطهملها تحت الملاية هههههههه 8) 8) 8) 8)
دلوقت الدور على زهرة برية
أدخل 8) 8)
على غرفتها
ههههههههه
أطلع عدد من البالونات المليانين ميه 8) 8) 8) وبرضو أحطهم تحت الملاية ههههههههه
كده تمام .. الليلة دى كفاية لحد كده
لسه حأبقى أكمل مغاماراتى :cry: :cry: :twisted: :twisted:

بس .. وأروح أنام
تانى يوم الصبح .. :arrow:
أصحى متأخرة .. طبيعى .. ما أنا نايمة متأخرة

ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ــ ـ ــ ~~~~~~~~........................&&&&&&&&..........

أدخل المطبخ .. وألاقى البنات قاعدين بيرغوا:
منى موون: فيه حاجة غريبة بتحصل فى القصر ده ... أعتقد إن فيه عفريت.
زهرة برية: ل.. ل.. ل.. لكن ليه؟؟ هـ.. هـ.. هو فيه حاجة غريبة حصلتلك؟
أنا (جاتيتا): بتقولواااااااا إيـــــــــه؟؟؟ إيه اللى حصل؟؟؟ من فضلكم قولولى.
منى موون: أقولك .. صحيت النهاردة لقيت عجينة بيض مدشدش سايحة .. اتخضيت، بس بعد كده أخذت الموضوع بهدوء، ورميت نفسى تحت الدش علشان أشيل ريحة نتانة البيض ... :oops: :oops: بقالى ساعة بحالها بأحاول أشيلها من عليا
إضطريت أدلق كل البرفانات عليا .. :cry: :roll:
زهرة برية: :roll: وأنا كمان، حصلتلى حاجة غريبة .. بس ماكانتش جامدة أوى زيك.
قمت .. لقيت الملاية مبلولة على الآخر :oops: :oops: ما عرفتش المية جت منين .. لكن لما دورت كويس .. لقيت بالونات ملونة .. كانوا مخرومين، أو قولوا ده إعتقادى.
أنا (جاتيتا): ياللهول 8O
فيه عفريت فى البيت .. يا ربى .. أنا مرعوبة
وبعدين أخرج من المطبخ وأنا سايبه البنات قاعدين يفكروا فى اللى حصل لهم بالليل
وأنا خارجة .. أقابل هشام خارج من الحمام وبيصوت:
يا لهوتــــــــــــــى إلحقوووووووونى يا ناسسسسسسسس
إيه فيه إيه
ههههههه
مش أنتم عارفين حصل إيه للأستاذ هشام أول ما صحى ... راح على الحمام علشان يتشطف .. وبعدين ههههههههه بقى كل لونه أصفر هههههههههه

حد يكمل

على فكرة .. أنا بأحب الهزار جداً، بس مش وحشة خالص laugh.gif
علشان بس يبقى واضح laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

=================

إنتهت الترجمة الحرفية :?

جاتيتا ... ممكن تكتبى "فرانكو أراب" يعنى عربى بحروف لاتينى .. وبلاش الكاستيانو (بور فابور) .. علشان الناس من حقها تعرف إنت بتقولى إيه .. ومش أكيد إنى حأقدر أترجم فى كل مرة علشان الوقت :oops: :oops:

وهم كلهم بيفهموا الفرانكو أراب .. حتى إسأليهم ...

مش إنتم بتفهموه؟؟؟

كل الناس

[b]شفتى؟؟؟ قالوا أيوة
laugh.gif laugh.gif
MO7A
[size=18]ايوة كده

ترجم يا هشام
8O
ترجم كل كلمة بتقولها وكل كلمة مبتقلهاش 8O

دي حويطة جدا يا هسام :wink:

وربنا يخليك للغلابة اللي زيي laugh.gif

[size=24]ملحوظة : العبد لله عدو حساسية من الفرنساوي وكل اللغات المايعة laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hesham
[quote]ملحوظة : العبد لله عدو حساسية من [size=18]الفرنساوي

[size=24]فرنساوى 8O 8O 8O

ده تشيكوسلوفاكى يا جاهل

معلهش يا موحا .. القافية تحكم laugh.gif
mona moon
د. صابر يدخل في الموضوع ( موضوع العفاريت ) ويقول : يا جماعو سيبونا دلوقت من موضوع العيال دة وخلونا في المهم ، خلونا نشوف هنعمل ايه في موضوع بروف و الكلام اللي قالته منى موون لهشام :? :?

يجتمع القوم وتحاول الفتيات طرد موضوع الاشباح من عقولهن :? :? :?

وتساؤل واحد يهتف في اعماقهم : ايه العمل ؟؟؟ وايه حل الورطة دي ؟؟؟

الا البت اللئيمة دولفين سمايل :twisted: :twisted:

بتفكر في حاجة تانية خالص :roll: :roll: :roll:

دوللي تحدث نفسها : ميييييييييين يا ترى اللي عمل موضوع المقالب بتاعة بالليل :roll: :roll: :roll: ، مين يا دوللي مين ؟؟؟؟ ( ينبغي ان ننوه هنا ان دوللي انسانة واقعية لا تؤمن بالاشباح الهايفة اللي بتعمل الحاجات دي ... هيه صحيح بتخاف من الصراصير لكن مش مؤمنة بالاشباح :twisted: :twisted: ) ....... وتقرر دوللي تقصي الحقائق وجمع المعلومات لمعرفة مين اللي ليه المصلحة في الموضوع دة كله :twisted: :twisted:

في هذه الاثناء تحاول منى موون انها تجر كلام مع زهرة برية بأي طريقة لكن طبعا ما فيش فايدة ، زهرة ماسكة دموعها بالعافية :cry: :cry: :cry: ومش مصدقة اللي عملته فيها منى موون :cry: :cry:

دوللي تذهب الى موحا وتقوله ( على انفراد ) انت يا موحا اللي هتقدر تساعدني ....

موحا : في ايه ؟؟؟ :roll: :roll:

دوللي : في موضوع الاشباح ......

موحا : ( في حركة مسرحية ) : اشبااااااااح ........ يا حفيظ يا رب .....

دوللي : انا بتكلم جد ، اصلي بصراحة شاكة في جميل .....

موحا : جيمي :!: لا كدة يبقى اسمع لك واساعدك كمان 8) 8) انا افديك الساعة لما افضح امر جميل في المنتدى :twisted: :twisted: ومش بعيد كمان يصدر فرامان عسكري بطرده :twisted: :twisted: :twisted: بس قوليلي اشمعنى هوه ....... !!!!!!!

دوللي : اصل هوه الوحيد اللي ح يتبسط لما يأذي موون ويضايقها .... وكمان ما تنساش ان زهرة صاحبتها الروح بالروح وعلى طول واقفة جمبها ،،، وكمان هشام ، جميل عارف ان هشام نفسه يخلص منه من زمان ....... :roll: :roll:

موحا : اممممممممم :roll: :roll: :roll:
طيب بصي ايه رأيك نخلي البت قطيطة تساعدنا ؟؟؟

دوللي : اشمعنى قطيطة . :roll: :?: :!:

موحا : اصلها كانت صاحية امبارح بالليل لوقت متأخر ... انا شفتها راجعة اوضتها امبارح متأخرة ...... 8O 8O 8O

دوللي : تفتكر انها ممكن تكون سمعت حاجة او شافت حد ؟؟؟؟

موحا : ليه لا ؟؟؟ مش هنخسر حاجة ....... خلينا نسألها :roll: :roll: :roll:

يتعالى صوت حيزوم وعبد الحكم : الصلاة يا مؤمنين ،،، من صباحية ربنا وانتو بترغوا ،،، قوموا صلوا وادعوا ربنا يزيح الهم عننا ...

زهرة برية تقوم بسرعة صاروخية تجري من قدام حيزوم وتقفل على نفسها باب اوضتها وتقول : انا كان مالى بس ومال الشغلانة المهببة دي بس يا ربي .... منى موون من ناحية و حيزوم من الناحية التانية والاشباح كمان يا ربي :cry: :cry: :cry:
gatita
intoum mabetfhmoush kalami sah
ok
atmana enoukoum tefhamouni deluaati
had yeroud alia
ya naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassss
intoum fin :?:
rouhtoum fin :?:
ana hena elwaahdi 8O sad.gif :?:
gatita
[b][b]خلاص مافيش حد :cry: :cry:
موش عاوزين تتكلمووووووووووووووو ...............
اكلت القطة لسانكم :?:
و انت يا هشام بتعمل ايه اكيد بتعمل عدس
محد يكمل
انتم ناييميين عال اخر %%%%%%%%%%%

فوقو بقى
يا نااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااس
يا هووووووووووووووووووووووووووووو
gameel
بعد أن وجد نظارته ولبسها وألقى نظرة بانوراميه على سقف الصالة وأرجائها وكأنه يجرب النظارة ، وقف جميل يتأمل فى فازا جميلة فى أحد الأركان ، وفجاةً شعر برائحة كريهة للغاية تخترف أنفه فمد يده بشكل تلقائى ليسد أنفه ثم التفت للخلف لتقصى مصدر الرائحة فوجد مونا مون قادمه فى اتجاهه وخلفها دولى وموحا وهما أيضا يسدان أنفيهما ، فكان أن اشار جميل لمونا بيده اشارة معناها : عندك .. لا تقتربى ، ولكنها اقتربت وان كانت أبطأت الخطى ، حتى صارت على بعد مترين منه :

جميل (متضرراً ومتأزماً) : من فضلك ابعدى شوية
مونا : مش مبعدة ، أنا جاية اقولك ان اللى عملته دا ح تدفــع تمنـــ ......
جميل (مقاطعاً) : ال عملته ؟ أنا ؟ عملت أيه ؟
مونا : يعنى مش عارف ، يعنى مش شامم
جميل : شامم بس مش فاهم
مونا(مهددةً) : اللى انتا عملتو فيا أنا وزهرة وهشام مش ح يمر بالسهل يا جميل :evil: :evil:
جميل : أنا ؟؟ عملت ايه اتكلمى :?
مونا (بصوت مرتفع) : نعم ، أيوه استعبط ، يعنى مش عارف عملت ايه
جميل : اهدى يا مونا واحكيلى اللى حصل sad.gif
مونا (ببعض الهدوء والأسى) : أنا رقدت على بيض :cry:
جميل (بفرح وذهول) : هاه ... وفأس (فقس) ؟
(موحا ودولى يفشلان فى كتم الضحكة فتلتفت اليهما مونا :evil: فيخرسان)
مونا (ببعض الغضب) : بتستظرف حضرتك ، لا مفأسش لأنه كان بيض معفن زى اللى حطه ، أنا اخدت سبعين دوش نصهم دافى ونصهم بارد ودلقت أربعين إزازة بارفا على نفسى وبرضة الريحة النتنة مش عايزة تروح :cry: (تختنق بالكاء) .
جميل : شىء فظيع فعلا ، طيب وزهرة ؟
مونا (بأسى) : لا زهرة معندهاش مشكلة يا دوب ملاية سريرها اتبلت ميه
جمبل : كل دا حصل وانتم نايمين
ايوه : واحد رذل آرش ملحتى :evil: (تتفرس فى وجه جميل ) دخل علينا واحنا نايمين وحط حاجات .. :cry:
جميل : قصدك واحدة رذلة
مونا (بتصميم) : لا واحد
جميل : واحدة
مونا : واحد
جميل : خلاص زى ماتحبى ، بس اذا كان واحد دخل عليكم وانت نايمين وحط حاجات فى سريركم احمدو ربنا وبوسوا ايديكم وش وضهر إن الأمور وقفت عند الحد ده .
مونا (بعد التفكير لدقيقة ثم تكشيرة غضب :twisted: ) : انت بقول ايه ؟ تئصد (تقصد) ايه يا ...
جميل (مقاطعاً) : مئصدش أى شىء ، بس عايز أنبهك أنه لو شاع بين الناس أن فيه شاب دخل على أمرين (قمرين) نايمين وحط حاجات فى سريرهم فالموقف ح يكون سىء للغاية .
مونا : إزاى مش فاهمة :?
جميل (بأستذة 8O ) : يعنى فيه ناس ح تصدق ان الشاب حط الحاجات وبس وناس تانية مش ح تقتنع بـ ..بس دى ، وناس تالته ح تسأل إزاى الشاب قدر يدخل غرفة نوم البنتين اصلاً .
مونا (وهى تضرب كف يدها على جبهتها) : أخخخخ ، إزاى فاتتنا دى ؟ (تلتفت لدولى وموحا) عاملين لى فيها عباقرة..... انتو الاتنين طلعتوا ..... :evil:
جميل (مقاطعاً) : خلاص يا مونا عادى حصل خير ، ياله خلاص مع السلامة سيبونى لوحدى
(بكثير من الشعور بالخزى والعار sad.gif تسحب مونا موحا ودولى وينصرفان ، لكن بعد خطوات قليلة تعود بسرعة وتلهف إلى جميل )
مونا : جميل جميل ..جيمى .. جمولة ..
جميل : أييييييه ... فيه ايه تانى .
مونا : اسمع بس ... انت صحيح دمك تقيل على قلبى ....بس دا مايمنعش أسالك عن شىء ، يا ترى يا جميل من هيا الواحدة اللى ممكن تعمل فينا كدا .
جميل : مفيش داعى أصدمك
مونا : تصدمنى ؟؟؟ ليه وازاى
(ينظر جميل الى دولى الواقفة على بعد أمتار نظرة تفهمها مونا)
مونا : :roll: لا....لا ... مش ممكن ...دولى ؟؟ لا ..لا يمكن

(جميل ينهى الحديث بأن يستدير نحو الفازا وينشغل بها ، فيما تتحرك مونا ببطء منصرفة وهى مذهولة وتردد بصوت هامس : مش ممكن .. دولى ..لا مش ممكن ...مش ممكن )
mona moon
يا بنتي يا قطيطة :roll: :roll:

ما انا كملت عليكي اهو :idea: :idea: :idea:

بس الباقيين شكلهم بلّطوا في الخط :evil: :evil: :evil:

طيب بصي بأه انا هكمل على قصتي .....

اصلي بصراحة عاوزة انهي المشاكل دي كلها ..... :evil: :evil:

و شوية فرفشة بأه biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

خدوا عندكوا ......

====================================

المنظر

برووووووف ......... عاقد ايديه ورا ضهره ، وعلامات تفكير ظاهرة على وجهة ،،، و رايح جاي ........ رايح جاي ...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

اسامة الكباريتي ......... عاقد ايديه ورا ضهره ، وعلامات تفكير ظاهرة على وجهة ،،، و رايح جاي ........ رايح جاي ...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

هشاااااااااااام ......... عاقد ايديه ورا ضهره ، وعلامات تفكير ظاهرة على وجهة ،،، و رايح جاي ........ رايح جاي ...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

أكرم ......... عاقد ايديه ورا ضهره ، وعلامات تفكير ظاهرة على وجهة ،،، و رايح جاي ........ رايح جاي ...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

البنا ......... عاقد ايديه ورا ضهره ، وعلامات تفكير ظاهرة على وجهة ،،، و رايح جاي ........ رايح جاي ...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

باختصار دة المظهر العام لاغلب اعضاء المنتدى لان فيه منهم تعب وقعد يروح وييجي على الكراسي laugh.gif laugh.gif laugh.gif

نقدر نقول ان كل واحد منهم بيفكر في حاجة ........

هشام والبنا واسامة وبرين ويف والصاوي و د. صابر وبايت و سي فوود بيفكروا في الورطة اللي قال عليها برووووف :roll: :roll: :roll:

دوللي وموحا و قطيطة ( ال يعني ) بيفكروا ازاي يكشفوا جميل على رؤوس الاشهاد ...... :roll: :roll: :roll:

مسيز الصاوي بتفكر ازاي تخلص من جميل :roll: :roll: :roll:

منى موون بتفكر ازاي تصلح غلطتها مع زهرة وهل ممكن تكون البت دوللي هيه اللي عملت المقلب دة فيها زي ما جميل ما قال ؟؟؟ و في نفس الوقت ازاي تقدر تهرب من القصر :roll: :roll: :roll:

توتة بتفكر هتعمل ايه ع الغدا :roll: :roll: :roll:

اكرم لسه بيفكر في موضوع رئيس وزراء مش عارف ايه وارتفاع سعر العدس :roll: :roll: :roll:

جميل بيفكر ازاي يرد اعتباره امام اعضاء المنتدى :roll: :roll: :roll:

زهرة برية لسه في اوضتها :roll: :roll: :roll:

باختصار ان الكل بيفكر :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

يقطع الصمت صوت رنين موبايل برووووووف .....

الكل يتطلع اليه و بروف ممسكا الموبايل وهوه بيقول وقد امتقع لونه : الخَط الأحمر 8O 8O 8O دة رقم صفر :? :? ( العميل شؤون مصرية 8) 8) 8) )
بروف يرد على التلفون بصوت منخفض : اهلا سعادتك ... 8) 8)
العميل صفر : ....................................................... 8O 8O
بروف : ايوة جنابك 8) 8)
العميل صفر : ...................................................... 8) 8)
بروف : طبعا با معاليك 8) 8)
العميل صفر : ....................................................... :evil: :evil:
بروف ( وقد اصفر وجهه ) : طبعا يا سعادة الباشا احنا في انتظار جنابك :? :?

بروف ينظر الى الجمع الغفير ويحاول ان يستعيد رباطة جأشة ويقول : العميل رقم صفر هنا ........
الجميع : هنااااااااااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟
بروف : ايوة تعالوا ورايا ، هنروح غرفة الاجتماعات 8O 8O 8O
منى موون ( بعد وصولهم باب الغرفة ) : وانا عمالة اقول يا ربي ليه دايما الاوضة دي مقفولة بالضبة والمفتاح .......
بروووووووف : هشششششششششششششش :evil: :x :evil: :x

الجميع يدخل الغرفة في صمت :!: :?: :idea: :arrow:

المنظر :

غرفة كبيرة فيها كنب كتير و كراسي كتير و يفصلها في منتصفها ستارة كبيرة غامقة :!: :?: :idea: :arrow:

يجلس الجميع في صمت .......

يقطع الصمت صوت وقور ( قادم من وراء الستارة ) : اهلا وسهلا بيكو ...... انا شؤون مصرية 8) 8)

الجميع : ( صمت )

العميل رقم صفر : طبعا كلكو بتتساءلوا ليه انا جمعتكو النهاردة مع ان مافيش ولا حد فيكو شافني ولا اتكلم معايا :!: :!: انا بس كنت ببعتلكوا الاوامر من خلال المشرفين اللي برضوا ما يعرفوش عني حاجة ،، وكانت وسيلة الاتصال بينا الايميل ..... لكن ......... ( يتعالى صوته بغضب ) الموضوع المرة دي خطير ...... خطير على مستوى المنتدى والقصر بتاعنا ...... تقدروا تقولو ان النهاردة يوم الحساب 8O 8O 8O وانا هنا عشان احاسب كل واحد فيكو :? 8O sad.gif :evil:

منى موون : ممكن بس سعادتك قبل ما تحاسبني ، اقدر اشوف وشك الكريم واتعرف عليك ....... اصل انا من يوم ما دخلت المنتدى وانا عاوزة اتعرف عليك و حضرتك مش معبرني خالص ....... :evil: :evil:

مكانك يا موون :evil: :evil: ( صوت العميل رقم صفر متوعدا ) :evil: :evil:

تلزم منى مكانها وهيه بتبرطم :x :x :x

العميل رقم صفر : ايه المهزلة اللي في القصر دي يا سادة يا كرام :evil: :evil:

( صمت ) ........

العميل رقم صفر : ح ابتدي بيك يا بروووف 8O 8O

برووف 8O 8O 8O 8O 8O 8O

العميل رقم صفر : ايه الكلام اللي انت قلته في المنتدى دة يا بروف :evil: :evil:

برووف : ( على وشك البكاء ) : أ أ أ أ أنا ك ك ك كنت بهزر معاهم سعادتك ..... 8O 8O 8O

العميل رقم صفر : وهوه دة موضوع يتهزر فيه يا برووف :evil: :evil:

برووف : ما انا كنت والله العظيم ناوي اقولهم اني بهزر ،، بس انا فكرت اعمل مقلب بحسن نية والله مش اكتر ..... :cry: :cry: :cry:

العميل رقم صفر : تقوم تقولهم العميد مش عارف مين وتحت المكرسكوب والكلام الفاضي اللي يخض دة ؟؟؟ وبدل ما كنا نستفيد من الاعضاء في حاجة مفيدة وتطوير المنتدى تقوم تشغلهم بحاجة فاضية :evil: :evil: هم اصلا كانو بيكتبوا في المنتدى عشان انت تشغلهم في حاجة تانية :evil: :evil:

برووف : انا اقر بخطئي سعادتك واخر مرة ومش ح تتكرر تاني ......

الجميع : ( ينظر الى بروف بتوعد و بروف يشعر بقرب هلاكه laugh.gif laugh.gif laugh.gif )

العميل رقم صفر : دلوقت دور منى موون ....... 8O 8O

منى موون : فين يا جماعة العضوة منى موون دي ،،، هيه على طول كدة جبانة ومستخبية 8) 8) 8) ما تردي يا منى موون ردت المية في زورك خلينا نخلص في يومك اللي مش معدي دة 8) 8) 8)

هشام ( يلكزها في جمبها ) : دة انتي يا هبلة ، ردي لما نشوف هببتي ايه انتي كمان :evil: :evil:

منى : ايه دة بجد 8O 8O

العميل رقم صفر : وانتي كمان ما صدقتي كملتي على كدبة برووف واتهمتي الموضوع في زهرة برية ظلما وبهتانا عشان مصلحتك الشخصية وعشان تغطي على هروبك من القصر :evil: :evil:

منى ( بنظام استهبال ) : اسكت مش خطيبي زعل مني اني ما رحتش العزومة :? :? :?

العميل رقم صفر : ( بصوت جهوري ) : مووووون :evil: :evil: :x :x

منى : ( تهب واقفة ) : نعم سعادتك :cry: :cry: :cry:

العميل رقم صفر : الموضوع دة ما يتكررش تاني يا مووون ، مفهوم :x :x

منى : ( تركض ناحية زهرة برية ) : ادي راسك ابوسها يا زهرة واخر مرة laugh.gif laugh.gif

العميل رقم صفر : اخر مرة تهربي من القصر يا مووون :x :x :x

منى : ح ح ح ح حا... ضر sad.gif sad.gif

العميل رقم صفر : قطيطة .....

قطيطة : @#$%&*^)(":،ـأل÷×<<
الترجمة : نعم سعادتك laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

العميل رقم صفر : كان وقته دة كمان موضوع الاشباح يا أبلة :x :x :x

موحا ودوللي : 8O 8O 8O 8O

منى و زهرة وهشام ( بصوت هامس ) : ماشىىىىىىىى يا قطيطة :x :x :x

قطيطة : ( تبكي بحرارة :cry: :cry: ) والله انا ما كان قصدي اضايق حد ، انا بحبهم كلهم و نفسي هم كمان يحبوني زي ما بحبهم :cry: :cry: :cry: بس انا كنت عاوزة اجر شكلهم شوية واقولهم انا اهو :cry: :cry: :cry:

العميل رقم صفر : خلاص خلاص ،،، قطعتي قلبي :cry: :cry: :cry: حد يجيبلها كباية لبن و سمكة قصدي كباية مية وشكولاتاية laugh.gif laugh.gif laugh.gif

مسيز الصاوي : ( تركض هربا لتحضر الطلبات )

العميل رقم صفر : مش دلوقت يا مسيز :x :x بعد الاجتماع :x :x

الصاوي : يمسك بديل فستان زوجتة ويجرها اليه ،،، تعالي الزقي على كرسيكي مش ناقصين مصايب :x :x

العميل رقم صفر : وانت يا بنا ....... لسه قصتك اياها ما كملتش :evil: :evil:

البنا : هتكمل سعادتك ان شاء الله بس الاعضاء يشدوا حيلهم معايا شوية :? :?

منى موون ( بهمس ) : وانت خليت فيها شد حيل :evil: :evil: هيه دي قصة دي :evil: :evil: صندوق واصوات واشباح :evil: :evil:

هشام : ( بهمس ) : لمّي نفسك يا موون احسن هتروحي في ابو نكله وساعتها انا مش هعرفك :? :? :?

منى : ماشي ماشي :x :x

العميل رقم صفر : وانت يا اكرم :evil: :evil: وقت ارتفاع اسعار عدس دلوقت :evil: :evil: بقولك ايه ما تعرفش مورّد يوردلنا العدس للمنتدى بأسعار مخفضة ؟؟؟؟ 8O :? :roll:

أكرم : اشوفلك يا فندم 8) 8)

العميل رقم صفر : وانت يا كباريتي .....

أسامة : بأمرك جنابك .....

العميل رقم صفر : بأه مش عارف تقرفصلنا اللي اسمه جميل دة مع اليهود على خشبة واحدة نخلص منه :twisted: والا هوه كلام وخلاص :twisted: :twisted:

اسامة : راح شوف مجموعة انتحاريين ونقرفصه جنابك ، ما تحمل هم ابدا :twisted: :twisted:

العميل رقم صفر : ورينا الهمة يا كباريتي :twisted: :twisted:

العميل رقم صفر : اما بالنسبة لجميل يا أخي ربنا يهد حيل اليهود .... ارحني شوية انا اتخنقت منك :x :x :x لما انت عارف انت كل اللي في المنتدى مخنوقين منك ما تروح منتدى تاني يا اخي :evil: :evil:

جميل : ( ببرود ) : معلش سعادتك انا قاعد على قلبكو :roll: :roll:

العميل رقم صفر : وحياتك يا كباريتي تقرفصهولي قبل اليهود :x :x

أسامة : ( بهمس غاضب ) : ربنا ياخدك يا جميل انت واليهود في ساعة واحدة ،،، انا كان مالي ومال الشغلانة المهببة دي :x :x

العميل رقم صفر : بتقول حاجة يا اسامة ؟؟؟

اسامة : لا سعادتك ربنا يديك الصحة laugh.gif laugh.gif laugh.gif

العميل رقم صفر : اما بالنسبة للاعضاء الجدد 8O 8O 8O
ريهام ، SOS ،Handicraft ،scarapeo، DARWEEN1، Lazeezo، HOMESICK ،mdarwich66، sayed ، egymama، aamer، has وغيرهم كتير .......
احب ارحب بيكو جميعا وبكل الاعضاء الجدد في منتدانا ،،، بس ورونا الهمة ،،، عاوزين مقالات سخنة اوي عشان ندفي في البرد دة :?

هشام ( بهمس ) : ايوة احسن انا بردان اوي وشرابي عمال يقع منى من كتر البرد

العميل رقم صفر : ما تقلقش يا هشام ، حاططلك جوزين شرابات في ميزانية المنتدى الشهر الجاي laugh.gif laugh.gif laugh.gif

هشام ( بحرج ) : ربنا يخليك سعادتك ما انحرمش منك :oops: :oops:

العميل رقم صفر : خلاص كفاية عليكو كدة في الاجتماع دة ،،، وما تنسوش اني بعرف دبة النملة في القصر هنا :twisted: :twisted: :twisted:
انصراف .......

الجميع يتنفسون الصعداء ويتجهون ناحية الباب ......

منى : انا مش ماشية ، عاوزة اسلم على جنابك قبل ما امشي :evil: :evil:

هشام و بروف يجروا يلحقوا منى موون قبل ما تتهور ويلحقوها قبل ما توصل الستارة و يمسكوها من ايديها و بصوت واحد : الله يخرب بيتك ح تودينا في ابو نكله :x :x :x

منى ( تصرخ ) : اوع منك ليه ،،،، سيبونىىىىىى :evil: :evil:

العميل رقم صفر : سيبوها 8O 8O

هشام وبروف ومنى و جميع الاعضاء في حالة سكون زي ما نكون في متحف الشمع و نظرات تعجب و خصوصا الواد جميل اللي هيموت من الغيظ :twisted: :twisted:

يهمس جميل لنفسة : معقوله الريس ح يسمح للبت المفعوصة دي انها تشوفه والا ايه :x :x دي فعلا تبقى مهزلة :x :x :x

العميل رقم صفر : انا بقول سيبوها و كل الاعضاء يخرجوا حالا :evil: :evil:

يهرع جميع الاعضاء ناحية الباب ويدافعون ثم يغلق برووف الباب .... وينظر جميع الاعضاء لبعضهم وفي رؤوسهم يدور تساؤل واحد ::: يا ترى منى موون هتشوف الريّس 8O 8O 8O 8O

في داخل الغرفة :

منى موون : انا ح اشوف سعادتك بأه biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

العميل رقم صفر : لا يا موون ، محدش بيشوف رقم صفر 8) 8) 8)

موون : ليه ؟؟؟ :cry: :cry: :cry:

العميل رقم صفر : عبد الوهاب قال " من غير ليه " laugh.gif laugh.gif laugh.gif

منى : أمال سعادتك عاوزني في ايه :roll: :roll: :roll:

العميل رقم صفر : عاوز ابدي اعجابي بمقالاتك و كتاباتك الرائعة في المنتدى و بشجاعتك النادر اللي ما لقيتهاش في حد من الاعضاء في التصدي للواد اللي اسمه جميل دة laugh.gif laugh.gif laugh.gif سيري على بركة الله يا منى laugh.gif laugh.gif laugh.gif وكمان حاجة ، انا حبيت برضه اديكي حاجتين :?: :!: اول حاجة هدية انا عارف انك بتحبيها :::: باكو لبان وكيس مصاصات

منى ( بفرح ) : الله عليك يا سيدي biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

العميل رقم صفر : الحاجة التانية شامبو و بارفان مستورد عشان تستحمي يا منى :? :? :? ما تقلقيش استحمي مرة واحد بس بيهم والريحة ح تروح على طول ،،، انا مجربهم :oops: :oops: :oops: الله يقطع شيطانك يا بت يا قطيطة خنقتينا :x :x :x اجري من قدام وشي السعادي يا منى احسن اتخنقت ،،، واوعي تكلمي حد من اعضاء المنتدى الا لما تستحمي ، احنا مش مستغنيين عن حد منهم ،،، والا اقولك اجري الاول اتكلمي مع جميل اد تلات اربع ساعات كدة وبعدين استحمي laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

منى : وعلى ايه يعني ،،، خليني انا الكبيرة ، :wink: انا رايحة استحمى biggrin.gif

تخرج منى من الغرفة و يتلم اعضاء المنتدى حواليها : ها ؟ شفتيه ؟؟؟

منى : ( تنظر لباكو اللبان وكيس المصاصات ) : انا حاسة اني انضحك عليا laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

وتتجه الى الحمام وتاخد شاور و تروح تنام في اوضة قطيطة بعد اما صدر فرامان عسكري بمعاقبة قطيطة بجعلها تروّق اوضة منى موون وتنظفها :wink: :wink:

و تخرج من الاوضة جري و تجمع الاعضاء كلهم وتقول : يا جماعة زهقنا من القلق والتوتر ،،، ممكن نطلع رحلة ؟؟؟ اسكندرية مثلا ، الاقصر واسوان :idea: :idea:

===========================

اللي يكمل يحكي ايه اللي ح يحصل في الرحلة :wink: :wink:
gatita
ممكن نروح المغرب :wink: :idea:
mona moon
يا ستي نروح اي حتة :roll: :roll:

يارب حتى نروح كوالالامبور 8O 8O 8O

بس نروح :evil: :evil: :evil:

بس المهم الاول ح نتشاور ( او ح نتخانق ) على مكان الرحلة :wink: :wink:

وبعدين تجهيزات الرحلة وبعدين الرحلة نفسها :idea: :idea: :idea:

وعلى فكرة يا قطيطة :arrow: :arrow: :arrow:

الرحلة هتكون مناسب اوي للمقالب والحركات :wink: :wink: :wink:

على فكرة انا نفسي ان زهرة هيه اللي تكمل :roll: :roll:

انا مش فاهمة البت دي بتقب فجأة وتغطس مرة واحدة تروح فين :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
شئون مصرية
رمضان مبارك على الجميع

موضوع ظريف
أشكرك عليه يا dolphinsmile

mona moon تعليقاتك ظريفة
حبذا لو لا تتجاوزى.
أسامة الكباريتي
فعلا فكرتمونا بالذي مضى .. فين أتوبيسك يا سي فوود ..
بس الابتكار الجديد 2003 فيه تطوير ..
...............

مين جاب سيرة العصافير (المخبرين) .. هو احنا ناقصينهم ..
يا عمي ميت جبان ولا الله يرحمه ..
منى مون بدها تهرب .. مش عارفه إن المباحث مطوقة الحي كله ..
أسامة شافهم وهما بيتجمعوا على الناصية وما قدر يرجع عشان يحذر الجماعة ..
نفسي نفسي ..
ميت أم تبكي ولا تبكي أمي ..
مش هيك بقولوا ..
أسامة راح لواحد صاحبه عنده محمول وخلاه يطلب سي فوود ويبلغه ..
يعني ورط صاحبه .. وفركها (خلع) ..
ونحن في الهريبة كالغزالِ laugh.gif laugh.gif

هشام لايص في الورطة وسي فوود بيدور على مخرج ..
الصاوي مش هامه شي .. بياخدها سباحة مع حرمه المصون وبيبتعد عن المكان ..
الخوف على اللي مابيعرفوا العوم 8O
mona moon
ممكن اسأل ايه هوه اوتوبيس سي فوود دة ؟؟؟
Hesham
وأنا كمان عندى سؤال

هو أسامة الكباريتى كان بيقول إيه ولا مؤاخذة؟

مش طلعت جدع معاكم وترجمت العفركوشى بتاع جاتيتا؟؟
حد يطلع جدع ويترجم كلام الزلمة، ربنا يسترها معاكم ولا يحوجكوش أبداً :oops: :roll:
gatita
مافيش حد عايز يكمل :?: :?: :?: :?: :?: :?:
يا ناااااااااااااااااااااااااااااااااس قوموا من النعاس
:x :x :x :x :x [/b]
MuslimaEgyptian
[quote][quote]هيييييييييييييييه ....فكرتونى باتوبيس سي فوود! [/quote]
طيب ربنا يستر و لا يأخذ هذا الموضوع نفس منحنى الاتوبيس :wink:
فى انتظار تعليق سى فود و اختنا مسلمة[/quote]

أنا عمرى ما ضحكت بصوت عالى قد ما فعله هذا الموضوع بى (مع إنى بحاول جاهده حفاظا على المظهر العام) laugh.gif laugh.gif ..

ولكن نعمل إيه بقى..."أقدار".. إيييه..كانت أيام حلوه...وبلاش أقول أكثر من كده علشان بركه العشره الأواخر .. :roll: :roll:

------------
معلش شويه خروج عن النص لزوم الشئ :evil: :

[quote]ما ينقذش زهرة برية غير صوت من بعيـــــــــــــــــــــــد ... يبدو وكأنه صدى بيقول:
ـ "لا إله إلا الله ... إستعيزوا (المفروض بالذال) بالله يا إخوطى (المفروض بالتاء) فى الله .. إنه الشيتان (المفروض بالطاء) الرجيم الذى يلعب فى دماغكم البخت وأنطم (المفروض بالتاء) يا إخوتى .. ولا أنتم هنا يا أحبابى فى الله .. دعونا نصلى رقعتين (المفروض بالكاف) يمكن ربنا يهدينا جميعاً.

إنه صوتها .. هى .. هى .. ولا أحد غيرها .. إنه صوت .. مسلمة إيجيبشيان
[/quote]

أخ هششااااامممممممممم
يعنى أنا جيت من آخر الدنيا وسبت دراستى وأهلى علشان أعيش معاكم أقوم أتشلفط بالشكل ده فى أول ظهور سينمائى لى؟؟؟ ده كلام؟؟ laugh.gif laugh.gif
منى مووون..إدينى نمره العميل صفر لو سمحتى علشان هو الوحيد اللى هيعرف يآخدلى حقى فى المكان ده..

متهيألى الناس اللى فى الطبق الطائر ده هما اللى سلطوك عليه ظلما وبهتانا..ومع انى متفهمه ان قد يكون هذا السبب، ولكن برضه هبعث رساله للعميل رقم صفر..ها :evil: :evil:

----------------------------

رجوعا للنص

مسيزززز صاوىىىىىى...دولفييييننن....منى مووون...دوللىىىى....زهررهههه ...gattitaaaaaa.....يلا يا بنات، ورونى الهمه ...ورايا على المطبخ..انتم نسيتم إن ورانا إحتفال الليله بسبب تخرج الاخ براود والاخ حمزاوى من الجامعه؟ يا ريت تفكروا الباقى بالحفله، هتكون بعد ما نرجع من المسجد وإتمام صلاه التراويح على طول إن شاء الله...

فى المطبخ الواسع والمطل على الحديقه الخلفيه للقصر، دار هذا الحوار:

MuslimaEgyptian: تفتكروا نعمل اى نوع من الحلويات?

Mona Moon: ممكن تورته ونزوقها...او نعمل كنافه وقطايف علشان رمضان كده كده

دوللى: إطلعى من دول يا موون، انت همك بس تعملى كنافه علشان خطيبك بيحبها.

زهره بريه: انا مش فاهمه إيه لزوم ده كله، ممكن "نأردر" حاجه من بره وخلاص...ده حتى فيه برنامج على التلفزيون عن موضع مصر من العالم العربى هنفوته لو ضيعنا وقت بالمطبخ...

مسيز صاوى: إحنا شبعنا نقاشا من هذا الموضوع يا زهره، كفايه ما نوقش بالمنتدى...بلاش مواضيع قد تفقدنا للروح الصافيه التى يجب ان
نبقيها بيننا..فى رمضان على الأقل.

Gattita: momken ne3mel keket el borto2an....akeed elkol hay7ebaha gedan

مسيز صاوى: أنا عندى recipe لتورته بنكهه السمك محصلتشى...إيه رأيكم؟؟

وحينما همت زهرات المنتدى على العمل الدؤؤب بالمطبخ...كان الرجال بالخارج....

(اللى بعده)
gatita
[b]ملاحظة لمسلمة egyptien
ممكن تكتبي بحروف عربية انا بفهم برده :roll: :oops:

==== \\ ==== \\ == \ == \\ == \\ = ==
اثناء ما احنا كنا بنفكر نحضر ايه ..........للحفلة ....يدخل هشام افندي...
هشام: ايه رايكم يا بنات يا حلوين تعملوا طورطة العدس, دي لذيذة لذاذة مممممم.
انا(جتيتا:نعم يا خوية عدس ايه :?: :evil: :evil: :evil: و هباب ايه :?:

moona moon:ايوه يا هشام طورطة هباب ايه عاوز حظرتك :?: :x

دوللي. بقولك ايه يا هشام متروح تلعب بره :x و خليبا احنا في شغلنا
mona moon
[quote]رمضان مبارك على الجميع

موضوع ظريف

mona moon تعليقاتك ظريفة
حبذا لو لا تتجاوزى.
[/quote]

العميل رقم صفر عندنا 8O 8O 8O

قياااااام ......... جلوووووووس

اهلا وسهلا ......

شرفتنا جنابك 8) 8) 8)

اتفضل عصير عدس biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

اولا احب اشكر سعادتك انك ما علقتش ع الموضوع الا لما انا جبت سيرتك فيه :wink: :wink: :wink:

ثانيا بعد اذن سعادتك ..... انا تجاوزت ؟؟؟ :roll: :roll: :roll:

صحيح انا تجاوزت حد المرح والضحك شويتين بس دة لزوم الحبكة :wink: :wink:

ثالثا اشكر جنابك على الكلام الجميل اللي حضرتك قلته فيا :oops: :oops:

[quote]عاوز ابدي اعجابي بمقالاتك و كتاباتك الرائعة في المنتدى و بشجاعتك النادر اللي ما لقيتهاش في حد من الاعضاء في التصدي للواد اللي اسمه جميل دة laugh.gif laugh.gif laugh.gif سيري على بركة الله يا منى laugh.gif laugh.gif laugh.gif [/quote]

ميرسي خالص على ذوق حضرتك :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
mona moon
[quote]وأنا كمان عندى سؤال

هو أسامة الكباريتى كان بيقول إيه ولا مؤاخذة؟
[/quote]

:?: :!: :idea: :arrow: :?: :!: :idea: :arrow: :?: :!: :idea: :arrow:
mona moon
هشام يقطب حاجبيه غاضبا ويخرج من المطبع متوعدا الفتيات بانتقام عدسي رهيب :evil: :evil: :evil:

منى موون واقفة بتساعد البنات في المطبخ ولقت حد بيشدها من طرف فستانها :!: :!:

بتبص لقت الامورة مريم (بنت هشام )واقفة جمبها بتقولها بصوت هادىء ونعومي :oops: : طنت طنت انا زعلانة منك ...

منى موون : ليه حبيبتي ؟؟؟ انا زعلتك في حاجة sad.gif sad.gif

مريم : اصل انتي زعلتي بابا ،،، وانا مش بحب اللي بيزعل بابا sad.gif sad.gif

منى موون : انا ؟؟؟ 8O 8O

مريم : ايوة ..... ليه مش عاوزة تعملي تورتة عدس لبابا :evil: :evil:

منى موون : انتي بتحبيها يا مريم ؟؟؟

مريم : اي حاجة بابا بيحبها انا بحبها و ح ازعل منك لو خليتي بابا قاعد زعلان كدة ،،، دة من ساعتها قافل على نفسه اوضته sad.gif sad.gif

منى موون ( تحدث نفسها ) : كل دة عشان تورتة عدس يا هشام :evil: :evil: ثم يرتفع صوت منى موون وتحدث مريم : ماشي يا حبيبتي ح نعمل تورته عدس عشانك tongue.gif tongue.gif ياللا يا بنات هنعمل تورته عدس عشان مريم biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

الفتيات : ماشىىى يا مريومة كله يهون عشانك ... 8) 8) 8)

مريومة تركض بفرح لتزف البشرى لوالدها laugh.gif laugh.gif laugh.gif

هشام ترتفع معنوياته ويقول للفتيات : ربنا يخليكوا للبشرية و تخلوا مستقبلها مليان عدس ان شاء الله :? :? :?

===============================

كمل يا استاذ عدسام 8O 8O قصدي هشام laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ادينا عملنالك تورتة عدس ابسط يا عم laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gatita
مكنتش عارفة ان مريم كانت معنا في القصر
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
drmsaber
يفاجأ الجميع عند استيقاظهم قبل الفجر بساعة لتناول السحور و صلاة القيام و التضرع الى الله بلافتات تدعو الاعضاء لانتخاب جميل (رمز البنطلون المخطط) لمجلس الشعب و تبشر اعضاء الواحة بأن السيد جميل سيلقى كلمة انتخابية بعد الغدا... (شطبت بالقلم و كتب فوقها الافطار مراعاة لشعور العرب... اسف المسلمين فى الواحة)

و نشوفكم بعد الفطار :arrow:
gatita
الصمت قتلكم sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
:cry:
استعمركم مرض العدس :mrgreen:
ليس لديكم رغبة في اتمام هذا الموضوع :?:
زهرة برية
احنا دلوقت بالليل والجو أميل للهدوء وبما اننا في العشرة الأواخر من رمضان حيزوم وحمزاوي وعبد الحكم وبراود ودم صابر وسيفود كمان معتكفين في المسجد الملحق بحديقة القصر ...
قي قاعة الاستقبال التليفزيون مفتوح في مرة من المرات القليلة جدا وكلنا تقريبا بنتابع الاخبار ماعدا منى موون ودولفين اللى قاعدين بتكلموا بصوت عالي مش مخلينا عارفيم نركز
اسامة الكباريتي:شوية هدوء يا صبايا
منى مون :وشها يحمر وتقول حاضر
شوية وترجع تعلي الصوت تاني خاصة بعد ما انضم للجلسة جاتيتا ومسز الصاوي،
زهرة برية لمنى مون :ممكن تتكتمي؟
منى مون :لأ
ببساطة كدة هامسك أقرب شلتة واحدفها بيها ...تتحرك شوية تيجي الشلتة في وش دولفين المسكينة :oops: :oops: :oops: ، هي مش مسكينة أوي، خصوصا بعد الشاى اللى عملته الصبح كام مغلي جدا ومر معجبش غير بروف بس ،بمناسبة بروف مش طايق نفسه الايام دي بسبب هزايم الأهلي عمال على بطال. قبل النشرة كان في مناقشة حامية بينه وبين البنا وكليوباترا كانوا شادين حيلهم أوي وبروف ومعرفش يرد خالص خاصة أن هشام سابه لوحده قصادهم ، كالعادة ميحبش يدخل في مناقشة عارف انه خسران فيها :twisted: المهم منى مون تطلع تجري تستخبى في اوضتها وتقفل على نفسها هى مش زعلانة هي عاملة كدة بس عشان تعرف تكلم مع خطيبها في التليفون براحتها،خاصة وانه في فرمانات عليا بعدم الكلام مع أي حد برة القصر ، فجأة يرن الجرس الصاوي كان معدي من جنب الباب راجع لسة من الجامع ،يفتح يلاقي اتس مي وعادل لسة جايين متأخرين كم يوم عشان اتس مكنتش عاوزة تيجي قبل عادل ما يرجع من برة ،بعد الترحيبات والسلامات ، تندمج اتس مي ومسلمة مصرية في حوار جانبي يغلق اكرم التليفزيون وتبدأ الدردشات
زهرة برية :هشام ممكن من فضلك تيجي تصلح لى الايميل بتاعي
هشام بمنتهى الهدوء :لأ،لان دي المرة العشرين اللى تطلبي من كدة
زهرة :....ماشي :!: هخلي بروف يعمله :wink:
فجأة يرتفغ صوت اكرم على غير العادة: يا جماعة أنا جعان :!:
البنا :آه تصدق فعلا انا كمان جعت .........تسمع البنات كدة يصعب عليها خالص نقوم كلنا حتى أنا مسلمةمصرية اقنعتني اني ادخل المطبخ لان كله بثوايه اقوم الاول انادي على منى مون عشان نحضر العشا اللى من غير عدس خالص ولا بصل حتى،،،،،،،،،،واحنا في المطبخ نسمع حد بيصرخ
يا ترى مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Hesham
تخرج أنسات وسيدات القصر من المطبخ جرياً خلف الصوت .. فإذا به يأتى من غرفة الأطفال بالدور العلوى.

تفتح زهرة برية الباب بقوة، تدخل والباقون خلفها، ليجدوا محمد إبن عادل وإتس مى، وقد ربط زينب بنت البنا بالحبال على الكرسى، وقد إرتدى قناع Zorro الأسود، ويقوم بدوره فى تخليصها من الأشرار .. وما كان من المسكينة زينب، إلا أن صرخت من منظر القناع، فأتت مريم بنت هشام من خلفه، ودفعته بقوة لتخلص صديقتها زينب من الرعب الذى انتابها بسببه.

أما لجينه بنت آل الصاوى، فقد كانت ملقاة على الأرض تنظر للجميع وتبتسم وتقول: ـ دا دا دا . إمبو إمبو .. دا دا دا .....
فتحبى تجاهها مريم بنت د.صابر وتضع إصبعها فى فمها وتضحك tongue.gif

عندئذ صرخت زهرة برية فى مريم بنت هشام لتمنعها من الإكمال على محمد إبن إتس مى وعادل، فقد كانت مريم تكشر عن أنيابها، غضباً لما فعله فى زينب البنا .. وكانت قبضة يديها فى طريقها إلى وجهه، لولا ستر ربنا وتدخل زهرة برية فى آخر لحظة.

من جراء هذه الضوضاء .. يدخل أولد مان إلى الغرفة وفى يده عصاه، وينظر للجميع بغضب، فلا يسمع صريخ إبن يومين فى الغرفة، ويوجه كلامه للأطفال قائلاً:
ـ كل واحد منكم على سريره .. مفيش عشا النهاردة عقاباً لكم .. فى دقيقة واحدة ألاقيكم كلكم نايمين ..

ترد هاجر بنت أكرم التى كانت تجلس بمفردها تقرأ قصة نوادر جحا متسائلة:
ـ وأنا كمان يا جدو؟ أنا ماعملتش حاجة sad.gif
فيرد عليها بحزم : ـ أنا قلت كلكم mad.gif
فتضع القصة على المكتب وتتحرك بتؤدة خارجة من الغرفة.

تجرى إتس مى لتحتضن محمد إبنها .. وتقوله:
ـ مين اللى عمل فيك كده يا حبيبى؟
فيرد عليها وعيناه مغرورقتان بالدموع: ـ مريم يا مامى. sad.gif

تنظر إتس مى شزراً لمريم .. وقبل أن توجه لها أى كلمة .. يتدخل هشام ويقول لها:
ـ إيه إيه إيه بقـــــــــــــــــــــــى؟؟؟؟ فيه إيـــــــــه؟؟؟ عاوزة تقوليلها حاجة يا إتس؟؟؟ قوليلى أنا وسيبك منها.
بغضب تنظر له وتقول:
ـ يعنى مش شايف بنتك عملت إيه؟ إكمنه طيب يعنى ومستعيلها ومش عاوز يمد إيده عليها .. تزوءه كده؟ دى تربية دى؟ هو ده اللى إنت بتعلمهولها؟ تضرب الناس؟ mad.gif
هشام: ـ سبحان الله .. ولا إله إلا الله .. إنت يا ست إنت مش زعيمة تحرير المرأة من أنوثتها ومن هدوءها؟؟ مش انت اللى عاوزة الستات تاكل دراع جوزها .. تصبيرة .. قبل ما تشرب من دمه؟؟؟ أدى يا ستى النتيجة .. مريم يا دوب قرأت لك موضوع واحد .. قلبت من بنوتة رقيقة وفى حالها .. لأم 44 .. wacko.gif إعترضى بقى على تصرفاتها .. مش كله منك ومن آرائك؟؟ هههههاااااى أهى جت فى إبنك tongue.gif

مسلمة مصرية وبرج القوس ومنى موون وقمر الليالى .. يبصوا على إتس مى وفى عينيهم شماتة فيها، ما قدروش يداروها .. ومنى موون بما إنها مش بتعرف تسكت، ندهت على إتس مى:
ـ يا إتس يا إتس .....
ـ (بغضب) عاوزة إيه؟ mad.gif
ـ ههههههههه من ده بكرة .. بقرشين .. من ده بكرة .. بقرشين ... قولوا ورايا يا بنات .. إنتم ساكتين ليه؟ خايفين منها؟ أنا أعرف الزعيم رقم صفر، ولا يهمكم منها .. ورايا .. من ده بكرة ..
ترد البنات هاتفات: بقرشين
ويتكرر الهتاف عدة مرات .. حتى يقطعه صوت أولد مان مرة أخرى:
ـ منى موووووووون mad.gif
ـ أيوة يا حاج huh.gif
ـ روحى على أوضتك mad.gif
ـ حاضر .. حمامة يا باشا
وفجأة تختفى منى موون من الغرفة، ويذهب كل أب وأم مع طفله لغرفة نومه ليهدئ من روعه.
وتبقى زهرة برية مع دولفين سمايل ومسلمة مصرية بمفردهم فى الغرفة، فتنظر لهما زهرة برية وتقول:
ـ اللى حصل دلوقت ده .. إدانى فكرة لموضوع ممتاز، عاوزة آخد رأيكم فيه.
ـ موضوع إيه يا أخت زهرة، جزاكى الله خيراً إن شاء الله (تسألها مسلمة مصرية)
ـ هو موضوع عن العلاقة بين الطفل ووالديه .. ليه دايماً نسميها 'العلاقة الأبوية" مش العلاقة "الأموية"؟ excl.gif مش برضو ده تحيز للرجل؟

فجأة .. يدخل جميل فى الحوار، ولا يدرى أحد من أين أتى .. قائلاً:
ـ هايل يا زهرة excl.gif .. هو ده الكلام .. ده تحيز لغوى ذكورى فرضته القبلية المجتمعية فى العصور الجهنمية البهأوانئية. ولابد من القضاء عليه.

تنظر دولفين إسمايل لمسلمة إيجيبشان وبرج القوس، وتقول لهما:
ـ أنا بأقول نروح نكمل شغلنا فى المطبخ .. أبرك blink.gif
وتفنجل مسلمة إيجيبشيان عينيها، وتبرق .. وتقول:
ـ شكلكوا حتبتدوا .. أنا رايحة أصلى .. بالإذن. ph34r.gif ونسمعها تبرطم وهى ماشية: (لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم .. اللهم إهديهم يا رب .. فينك يا أختى يا فراشة تساعدينى على اللى بأشوفه) unsure.gif
dolphinsmile
[quote]رمضان مبارك على الجميع

موضوع ظريف

mona moon تعليقاتك ظريفة
[/quote]

تشكر يا استاذي

بس ممكن اسال لية اسمك 0 او صفر وهل نناديك بشئون مصرية

يا تري مين وراء الستارة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:twisted:

اما بالنسبة للتجاوزات فانا نسيت اعمل حاجة مهمة وانا ببدا الموضوع دة

الا وهي اني اضع قواعد للكتابة فية

1- لا تجاوزات بالالفاظ بالسب او خلافة يا جماعة

(طبعا الحمد لله محدش عمل كدة لحد دلوقت)

2- لا مساس بالاديان
3- لا يوجد بالقصر غرف للنوم (يا استاذ جميل .. هه) القصر كلة قاعات اجتماعات وكل مشرف ماسك في اوكرة الباب بتاعة وفاتح الباب عمال ينادي علي حد يعبرة :twisted: اما عن النوم فكل واحد ينام في بيتهم اما الاطفال فيوجد بالقصر دار حضانة ملحقة وجامع كبير

----------------------------------------------------

نرجع لموضوعنا انا حكمل بس مش النهاردة بقة

بس ادعولي بالشفاء العاجل لحسن زهقت من الليمون والبرتقال sad.gif
dolphinsmile
دولفين وقطيطة ومون وزهرة يروحوا يجروا كل واحدة من اتجاه عشان يضللوا جميل بس يتقابلوا في الاخر عند المطبخ ويبدأوا في تحضير العشاء عشان اكرم والبنا ميعملوش مظاهرة علي مطبخنا

اولد مان نازل من فوق عمال يبرطم وهوا نازل يشوف ديليكيت وكليو يا عيني عمالين يذاكروا وقاعدين قدام الكمبيوتر ممققين عينهم في مسالة الدكتور معقدة الدكتور طالبها منهم تاني يوم

اولد: حليتوها يا بنات
كليو: لسة sad.gif
اولد: ربنا يكرمكم انتوا بس اشربوا اللبن وكلوا علي العشا كويس وانتوا حتحلوها علي طول
ديليكيت : :cry: :cry:

ييجي هشام من بعيد : اية دة مسالة علي ال c ++ وانا هنا طب مش تنادوني
ويبدا هشام مشوار الالف ميل في حل المسالة ونلاحظ جنبة ديليكيت وكليو حطين راسهم علي راس بعض ونايمين :roll:
هشام مركز في المسالة عمال يقول : مش ممكن ....... لا......ازاي.............

اكرم والبنا قاعدين مستنين العشا ورايحين جايين قدام المطبخ مستنيين حد ينادي

مسلمة ايجيبشان قاعدة وشايفة المنظر تقولهم : متهمدوا شوية خوتتونا مش عارفين نشوف المسلسل

موحا قاعد متابع المسلسل بتأني : شششششششششش :evil:

تيجي مسيز الصاوي: الناس اللي في المطبخ دول بيطبخوا اية ؟ دة اذا ماكنش عشاء يعني حاجات بسيطة امال لو عملتوا عزومة تاخدوا فيها كام يوم؟
ادي اخرة بنات اليومين دول مبيعرفوش يعملوا حاجة

تطلعلها دولفين جري وفي ايدها الكبشة : وانتي قاعدة تعملي اية عندك ما تيجي تساعدينا ولا مش فالحة الا في الكلام وبس

مسيز الصاوي: 8O انا بس بحفزكوا

دولفين ( ومني مون بتشدها عالمطبخ ): طب حطي لسانك في بقك عشان تعرفي تاكلي :twisted:

مسيز الصاوي : عادي يعني يا دولفين ماهو جوة لوحدة biggrin.gif

موحا : ششششششششششششش

اولد : يادي العراك اللي ما بيخلصش متسكتي يا ستي

وينظر لهشام علي الكمبيوتر يلاقي الحال اتعكس وهوا نايم علي الكيبورد وديليكيت وكليو عمالين يحاولوا يحلوا المسالة.

وفجأة وجدتها وجدتها...دة كان هشام بيخرف وهوا نايم

اسامة راجع من الصلاة وماسك في بروف : سندني يابني .. حمزاوي طول اوي في التراويح النهاردة انا قايلة جزء واحد يعمللي جزئين النهاردة 8O

جاتيتا : السفرة يا جدعان

مون: السفرة جاهزة اتفضلوا

زهرة : ياللا ياديليكيت ياللا يا كليو سيبوا دة دلوقت وشدوا عمكم هشام من ودانة عشان يصحي عاملنلة العشا بتاعة لوحدة .. عدس..

دولفين طالعة من المطبخ باخر طبق ومعاها الكبشة وبتبص لمسيز الصاوي شزرا...: عشان بس متبقوش تقولوا بنات اليومين دول ومش دول

اكرم علي السفرة:
يا اهل القبيلة اسمعوا واعوا
احنا مجتمعين بالخير وعايزين نعمل رحلة والفكرة دي اتطرحت قبل كدة حد عندوا اي اقتراحات لبرنامج الرحلة
اللي عندوا اقتراح يرفقة بطلب علية ورق دمغة ويقدموا للادارة عشان ننظر ونبت فية

========
حد يكمل
gatita
عايزين نروح لرحلة عشان احنا زاهقانين خلاص من الروتينه اليومية biggrin.gif
يا سلام كل الجماعة موافقة biggrin.gif
يلله للتحظير ....انا و مون وزهره دولفين خرجنا لشراء لباس جديد و مريح للرحلة, حينما كان اولد اكرم جميل....................و كل الشله
نايمين و لا همهم
يا للخجل :oops: :oops: :oops:
معتمدين علينا اصل كل الرجاله زي بعض.....بس هما مش عارفين ان احنا
حنحضر حاجاتنا و بس :wink:
و بعد كل التحظيرات
احنا البنات الحلوين الامورات اللطيفات كملنا كل التحضيرات...... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
و ننتظر سيادة الرجاله البشاوات يفهموا نفسهم..........
مون: يا سي جميل ما تفوق بقى انت مش جاي معانا و لآ ايه :?:
انا: لا يبدوا ان مفيش حد ابدا عايز يروح معانا .....اصلهم ناااااااااااااااااااااااااااييمين على الاخر :twisted:
mona moon
[quote]مون: يا سي جميل ما تفوق بقى انت مش جاي معانا و لآ ايه :?:
[/quote]

8O :evil: :? :roll: sad.gif ohmy.gif 8O :x :evil: :? :roll: :x ohmy.gif

انا اعترض ........
واشجب واستنكر ..........

انا ؟؟؟؟ منى موون ؟؟؟؟ تروح تسأله ؟؟؟؟ جميل ؟؟؟؟؟ يارب ما ييجي معانا يارب ..... tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.