IPB

مرحبا بالضيف ( دخول | التسجيل )





11 الصفحات V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Old Is Gold
farida
المشاركة May 26 2007, 04:31 AM
مشاركة #1


عضو مميز
****

المجموعة: مناظرات
المشاركات: 7,750
التسجيل: --
البلد: القاهرة
رقم العضوية: 1,036




ايه رايكم نعيش خمسة رومانسية
user posted image

نحاول نرجعها باغاني حركت مشاعر جوانا
هي يمكن قديمة لكن برومانسيتها
لسة عايشة فينا ..
مش بيقولوا القديمة تحلي wub.gif

ياريت كلنا نشارك باغنية رومانسية
ويبقي فيه ركن رومانسي صغنون
في مكتبتنا في شئون ننسي معاه شوية الهموم 1(()).gif

هبتدي باغنية من زمان بحبها ودايما بتاثر فيال
لقيت وانا بلف موقع فيه كلمات الاغنية مع الترجمة cofe(((.gif

الاغنية لانريكو ماسياس
user posted image
صاحب مدرسة موسيقية خاصة
بيمزج بين الموسيقي الشرقية والغربية
وهو جزائري الاصل وفرنسي الجنسية
اضطر يرحل من الجزائر وقت حرب التحرير
ويهاجر الي فرنسا..ومن هنا كانت اغنيته

وداعا بلادي ADIEU MON PAYS


http://www.youtube.com/watch?v=FwSytHVxOyc...related&search=



J’ai quitté mon pays

J'ai quitté mon pays

تركت بلدي
J'ai quitté ma maison

تركت منزلي
Ma vie ma triste vie
حياتي الحزينة

Se traîne sans raison

تمضي بل سبب
J'ai quitté mon soleil

تركت شمسي
J'ai quitté ma mer bleue

تركت بحري الازرق
Leurs souvenirs se reveillent

ذكراهم لا زالت حية في ذاكرتي
Bien après mon adieu

بعد وداعي
Soleil soleil de mon pays perdu

شمس بلادي فقدتها
Des villes blanches que j'aimais

مدن بيضاء احببتها
Des filles que j'ai jadis connues

فتيات عرفتهن من زمن بعيد
J'ai quitté une amie

تركت صديقة
Je vois encore ses yeux

ما زلت ارى عينيها
Yeux mouillés de pluie

عينان غارقتان بالدموع
De la pluie de l'adieu

دموع الوداع
Je revois son sourire

عدت اتذكر ابتسامتها
Si près de mon visage

قرب وجهي
Il faisait resplendir


Les soirs de mon village

تنير امسيات قريتي
Mais du bord du bateau

لكن على حواف مركبي
Qui m'éloignait du quai

الذي يبتعد عن الرصيف
Une chaîne dans l'eau

هناك سلسلة في الماء
A claqué comme un fouet

تقرقع مثل السوط
J'ai longtemps regardé ses

راقبت لوقت طويل
Bleus qui fuyaient aient aient

زرقة المياه ترحل بعيدا
La mer les a noyés dans le flot

البحر اغرقهم في امواج من الندم
Du regret et et et.



وده رابط تاني smile.gif

http://www.zshare.net/download/19136350ed053a/


--------------------
المحبة تستر العيوب
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gatita
المشاركة May 26 2007, 11:53 AM
مشاركة #2


عضو دائم
*****

المجموعة: Members
المشاركات: 11,367
التسجيل: --
البلد: بلاد الحريرة
رقم العضوية: 1,051



فرفر انا احب اوي الاعنية دي مغ اني مش بحب الاغاني الرومانسية biggrin.gif بس دي مش عارفة ليه بس احبها كثثثثثثثر

مبروك على الموضوع يا ريا

user posted image


--------------------
user posted image

رأس برأس و زيادة خمسمائة
Go to the top of the page
 
+Quote Post
أحمد باشــا
المشاركة May 26 2007, 12:02 PM
مشاركة #3


عضو مميز
****

المجموعة: Admin
المشاركات: 4,036
التسجيل: 11-March 06
البلد: مصـــر
رقم العضوية: 2,520



عندي أغاني كثيرة جدا ....لا أستطيع وضع قائمة بها لطولها

أللي عاوز أي أغنية يطلب ......بإصرار biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prof
المشاركة May 26 2007, 12:21 PM
مشاركة #4


عضو مميز
****

المجموعة: Admin
المشاركات: 8,166
التسجيل: 11-January 02
رقم العضوية: 1,000



اقتباس (اللهو الخفي @ May 26 2007, 01:02 PM)
عندي أغاني كثيرة جدا ....لا أستطيع وضع قائمة بها لطولها

أللي عاوز أي أغنية يطلب ......بإصرار biggrin.gif

لو رومانسية يبأة أي حاجة لسعد الصغير sleep.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
invisible
المشاركة May 26 2007, 02:05 PM
مشاركة #5


عضو نشيط
***

المجموعة: Members
المشاركات: 428
التسجيل: 19-May 07
رقم العضوية: 2,928



careless whispers George Michael


Careless Whispers Lyrics

Time can never mend the careless whispers, of a good friend
To the heart and mind, ignorance is kind
There's no comfort in the truth
Pain is all you'll find

Should've known better

I feel so unsure
As I take your hand and lead you to the dance floor
As the music dies, something in your eyes
Calls to mind the silver screen
And all its sad good-byes

I'm never gonna dance again
Guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know your not a fool

Should've known better than to cheat a friend
And waste the chance that I've been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

Time can never mend
The careless whispers of a good friend
To the heart and mind
Ignorance is kind
There's no comfort in the truth
Pain is all you'll find

I'm never gonna dance again
Guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know your not a fool

Should've known better than to cheat a friend
And waste this chance that I've been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

Never without your love

Tonight the music seems so loud
I wish that we could lose this crowd
Maybe it's better this way
We'd hurt each other with the things we'd want to say

We could have been so good together
We could have lived this dance forever
But no one's gonna dance with me
Please stay

And I'm never gonna dance again
Guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know your not a fool

Should've known better than to cheat a friend
And waste the chance that I've been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

(Now that you're gone) Now that you're gone
(Now that you're gone) What I did's so wrong
That you had to leave me alone



user posted image


--------------------
Be kind,everyone you meet is fighting a hard battle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
invisible
المشاركة May 26 2007, 02:07 PM
مشاركة #6


عضو نشيط
***

المجموعة: Members
المشاركات: 428
التسجيل: 19-May 07
رقم العضوية: 2,928



اقتباس (Prof @ May 26 2007, 12:21 PM)
اقتباس (اللهو الخفي @ May 26 2007, 01:02 PM)
عندي أغاني كثيرة جدا ....لا أستطيع وضع قائمة بها لطولها

أللي عاوز أي أغنية يطلب ......بإصرار  biggrin.gif

لو رومانسية يبأة أي حاجة لسعد الصغير sleep.gif

ده على اساس ان احنا منعرفش نجيب أغانى يعنى blink.gif

فريده الموضوع حلو اوى ..شكرا 2()(5.gif



--------------------
Be kind,everyone you meet is fighting a hard battle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farida
المشاركة May 26 2007, 02:17 PM
مشاركة #7


عضو مميز
****

المجموعة: مناظرات
المشاركات: 7,750
التسجيل: --
البلد: القاهرة
رقم العضوية: 1,036



مغ اني مش بحب الاغاني الرومانسية

جاتي يا لذيذة مرسي نورتي الركن الرومانسي الهادي wub.gif
الموضوع ده علشان نحاول نرجع
ونكتشف الرومانسية جوانا من تاني
مش يمكن ننجح نرجع سندريلا للشاطر حسنuser posted image

يلا هتسمعينا ايه رومانتيك wub.gif

جميل بجد يا خفي انك يكون عندك قائمة
و ياريت تنزل اغنية اغنية روماتسية
وباصراااااااااااااااار
وقدامك علي المونيتور شايف ازاي مش مستوعبين الرومانسية
حتي سكينة اختي 1(()).gif

اللي يطلب تنفذ اوامره وكمان نسمعهم اغاني الزمن الجميل
اكيد مش الكل سمع عنها
مرسي للتعاون في سبيل احياء المثل القائل
مين فات قديمه تاااااهuser posted image

برووووف مين جاب سيرة العنب بس user posted image

بليزبلاش البلح الاحمر هنا كفاااااية تعبنا من الدوشة
ويا اهل المغني دقيقة رومانسية تخلينا نلتقط خمسة الاتفاسuser posted image


--------------------
المحبة تستر العيوب
Go to the top of the page
 
+Quote Post
أحمد باشــا
المشاركة May 26 2007, 02:28 PM
مشاركة #8


عضو مميز
****

المجموعة: Admin
المشاركات: 4,036
التسجيل: 11-March 06
البلد: مصـــر
رقم العضوية: 2,520



موضوعك ده جميل جدا يا فريدة 01!!8.gif

و كحقيقة فأن أغنيات وفن السبعينات عموما و أوائل الثمانينات من أروع ما أنتج حتى الآن

أنا قدرت على مدار سنوات أن أجمع الكثير بتسجيلات متميزة و نادرة

لكن المفاضلة صعب شوية ....أطلبي أنت و أنا ألبي ....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hopsan
المشاركة May 26 2007, 02:31 PM
مشاركة #9


عضو مميز
****

المجموعة: Members
المشاركات: 1,408
التسجيل: 30-January 07
البلد: البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
رقم العضوية: 2,716



اقتباس (Invisable @ May 26 2007, 02:07 PM)
اقتباس (Prof @ May 26 2007, 12:21 PM)
اقتباس (اللهو الخفي @ May 26 2007, 01:02 PM)
عندي أغاني كثيرة جدا ....لا أستطيع وضع قائمة بها لطولها

أللي عاوز أي أغنية يطلب ......بإصرار  biggrin.gif

لو رومانسية يبأة أي حاجة لسعد الصغير sleep.gif

ده على اساس ان احنا منعرفش نجيب أغانى يعنى blink.gif

فريده الموضوع حلو اوى ..شكرا 2()(5.gif

حلوه اللماضه دى

--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farida
المشاركة May 26 2007, 03:05 PM
مشاركة #10


عضو مميز
****

المجموعة: مناظرات
المشاركات: 7,750
التسجيل: --
البلد: القاهرة
رقم العضوية: 1,036



النت جنني 051.gif

حقيقي انا سعيدة بالتفاعل ده معناه اننا مفتقدين
هدنة نسترخي فيها ونطلق العنان لمشاعرنا
ولو شوية بعيد عن المشاحنات والكوارث والحروب 1(()).gif

user posted image

انفيزيبل مرسي يو ار رومانتيك wub.gif
بلييييييز مزيد من الاغاني الرومانسية praying.gif

أنا قدرت على مدار سنوات أن أجمع الكثير بتسجيلات متميزة و نادرة

يا فندم النادر ده لازم ينزل واحدة واحدة لانه
من عصر رومانسي اصبح نادر تواجده

انت ابتدي بس وانا هتشجع واطلب
واكيد جيلنا الشبابي هيطلب منك
كماااااااان وكماااااااان


هوبسن دي لماضة بس من النوع الرومانسي ghetet.gif

معقول يا قبوطااااااان هتقود سفينة شئونuser posted image
من غير ما تسمعنا اغنية جولد shishi.gif




--------------------
المحبة تستر العيوب
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 الصفحات V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 عدد القراء الحاليين لهذا الموضوع (1 الزوار 0 المتخفين)
0 الأعضاء:

 



RSS نسخة خفيفة الوقت الآن: 18th April 2014 - 02:23 AM